«ایران آنلاین» گزارش می‌دهد؛

گام‌های امیدبخش دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان / دولت بعد ادامه‌دهنده راه شهید رئیسی باشد

صفیه رجایی هرندی

صفیه رجایی هرندی

سیاست

68587
گام‌های امیدبخش دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان / دولت بعد ادامه‌دهنده راه شهید رئیسی باشد

حوزه بهداشت و درمان کشور در دولت سیزدهم با تحولات مهمی روبرو شد و امید می‌رود این اقدامات در دولت‌های بعد هم تداوم داشته باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایران آنلاین، دولت سیزدهم کم کم به روزهای پایانی فعالیت خود نزدیک می‌شود، دولتی که با شهادت آیت‌الله رئیسی مجبور شد یک سال زودتر از موعد به عمر خود پایان دهد با این وجود خوشبختانه اقداماتی که در عمر حیات دولت صورت گرفت موجب شده تا دست پری در انتهای فعالیت خود داشته باشد.

دولت سیزدهم توانست در بخش‌های گوناگون عملکرد مناسبی از خود نشان داد اما در این گزارش بنا داریم تا عملکرد دولت را در حوزه بهداشت و درمان مورد بررسی قرار دهیم.

دولت شهید رئیسی در ابتدای فعالیت خود، با یک چالش‌ مهم در  حوزه بهداشت و درمان روبرو بود و این چالش چیزی نبود جز شیوع کرونا که دولت توانست با اقدامات مناسبی همچون تامین انبوه واکسن و سرعت بخشیدن به واکسیناسیون فوری؛ به خوبی از این چالش عبور کند.

علاوه بر این این تکمیل طرح‌های نیمه تمام که همواره یکی از دغدغه‌های آیت الله رئیسی بود به خوبی به منصه ظهور رسید؛ تا جایی که دو ابر بیمارستان در این دولت افتتاح شد، طرح‌هایی همچون دارویار، پوشش بیمه همگانی ۳۳ میلیون نفر و تلاش برای جذب گردشگر سلامت و... اجرا شدند.

اقدامات دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان امیدبخش بود

در همین رابطه، پروین صالحی مبارکه عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایران آنلاین با اشاره به اقدامات دولت شهید رئیسی در حوزه بهداشت و درمان گفت: از جمله اقدامات مهمی که در این دولت انجام شد تحت پوشش بیمه قرار گرفتن شمار زیادی از کسانی بود که تا کنون بیمه نداشتند همچنین رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال در شرایط بستری در این دولت صورت گرفت.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم ادامه داد: طرح نسخه‌های الکترونیک یکی دیگر از اقداماتی بود که گام‌های بلندی در ارتباط با آن برداشته شد که جهش خوبی در زمینه بهداشت و درمان کشورمان به شمار می‌رود.

صالحی مبارکه همچنین با اشاره به افزایش ظرفیت دانشجوهای پزشکی در دولت سیزدهم عنوان کرد: علاوه بر افزایش ظرفیت دانشجوها، عده قابل توجهی از پرستاران که بلاتکلیف مانده بودند نیز به استخدام درآمدند که موجب رفع بسیاری از نگرانی‌ها در این زمینه شد.

وی افزود: افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی نیز از جمله گام‌های مثبتی است که در دولت سیزدهم برداشته شد همچنین تلاش در جهت تجهیز مراکز درمانی و اتمام بیمارستان‌های نیمه کاره‌ای که از دوره‌های قبل بر روی زمین مانده بود از دیگر اقداماتی است که باید به آنها اشاره کرد.

اقدامات بی‌سابقه دولت سیزدهم در زمینه بهداشت و درمان

همچنین، همایون سامه‌یح نجف آبادی دیگر عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایران آنلاین با بیان اینکه تعداد بسیار زیادی از بیمارستان‌هایی که در دولت‌های قبل نیمه‌کاره رها شده بودند در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسیدند، گفت: تامین تجهیزات پزشکی بیمارستان‌ها و همچنین تعویض تجهیزات پزشکی مستعملی که در بیمارستان‌های بزرگ کشور وجود داشت یکی دیگر از اقداماتی قابل قبولی است که در دولت سیزدهم انجام شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم افزود: در دولت سیزدهم، ۴ بیمارستان اطفال در شهرهایی که فاقد چنین بیمارستان‌هایی بودند، احداث شد؛ همچنین حدود ۱۷ هزار تخت بیمارستانی به بهره‌برداری رسید که نسبت به دولت‌های قبل بی‌سابقه بوده است.

وی با اشاره به سیاست‌های حمایتی دولت سیزدهم از پرستاران نیز خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم اقدامات خوبی در زمینه کارانه‌ها و اضافه حقوق پرستاران انجام داد؛ همچنین مسئله پزشک خانواده در این دولت به‌خوبی پیگیری شد، مسئله‌ای که در دولت‌های قبل هیچ اقدامی در رابطه با آن صورت نگرفته بود.

به گزارش ایران آنلاین، طبق گفته بسیاری از کارشناسان و مسئولان اقداماتی که دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان انجام داد بسیار قابل قبول است و امید می‌رود این اقدامات در دولت‌های بعد هم تداوم داشته باشد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار سیاست