غضنفرآبادی در گفت‌وگو با «ایران آنلاین»:

مجلس دوازدهم باید به سمت لایحه‌محوری حرکت کند / لزوم تعامل مجلس با دولت

صفیه رجایی هرندی

صفیه رجایی هرندی

سیاست

68603
مجلس دوازدهم باید به سمت لایحه‌محوری حرکت کند / لزوم تعامل مجلس با دولت

رئیس فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از نقدهایی که به مجلس یازدهم وارد بود این است که تعداد طرح‌ها بیشتر از لوایح بود که این خود یک ضعف به شمار می‌رود و بنا به فرموده مقام معظم رهبری ما در مجلس باید لایحه محور باشیم نه طرح محور.

موسی غضنفرآبادی رئیس فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایران آنلاین در پاسخ به این سوال که مجلس دوازدهم چه برنامه‌هایی را باید در اولویت خود قرار دهد، گفت: محور فعالیت مجلس دوازدهم باید مبتنی بر این باشد که خود کشور روی پای خود بایستد البته گسترش روابط با کشورهایی که تمایل به برقراری ارتباط و همکاری با کشور ما دارند را منع نمی‌کند.

وی افزود: مجلس دوازدهم باید بر اساس شعار خودباوری به حرکت خود ادامه دهد چرا که راه حل مشکلات در داخل کشور است البته باید روابط خود را نیز گسترش دهیم و موضوعاتی همچون اشتغال، مسکن و معیشت مردم را دنبال کنیم که موجب دغدغه و نگرانی مردم شده‌اند.

وی با بیان اینکه رویکرد مجلس دوازدهم این است که علاوه بر پیگیری خواسته‌های مردم رویکردهای نظارتی خود را نیز انجام دهد، گفت: در همین راستا مجلس باید با دولت تعامل خوبی به منظور پیشرفت کشور برقرار کند.

غضنفرآبادی افزود: نکته بعد اینکه با توجه به اینکه وضعیت اشتغال و تولید در بسیاری از استان‌ها رو به رشد است این حرکت‌ها باید با توجه به شعار سالی که مقام معظم رهبری تعیین کرده‌اند ادامه پیدا کند و مجلس و دولت همه حول این محور حرکت کنند تا بتوانیم نگرانی‌ها و دغدغه‌های مردم را کاهش دهیم.

غضنفرآبادی همچنین عنوان کرد: یکی از نقدهایی که به مجلس یازدهم وارد بود این است که تعداد طرح‌ها بیشتر از لوایح بود که این خود یک ضعف به شمار می‌رود و بنا به فرموده مقام معظم رهبری ما در مجلس باید لایحه محور باشیم نه طرح محور.

وی ادامه داد: طرح‌های زیادی وجود دارند که همچنان منتظر رسیدن به صحن علنی مجلس هستند همچون مبارزه با مفاسد اقتصادی و غیره، اما اگر لایحه محور عمل کنیم چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.

رئیس فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به فراکسیون‌ها عنوان کرد: بحث فراکسیون‌ها نیاز به آیین‌نامه دارد چرا که در حال حاضر بسیار سلیقه‌ای عمل می‌شود و ضرورت دارد که نظارت بیشتری بر روی عملکرد فراکسیون وجود داشته باشد.

نماینده مجلس دوازدهم تاکید کرد: در مجلس یازدهم برخی از فراکسیون‌ها عملکرد مثبتی نداشتند و گاهی اوقات سوءاستفاده هایی صورت می‌گرفت که این مشکل حتما باید رفع شود.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار سیاست