منظمی: همه مربیان بزرگ دنیا می‌گویند صبور باشید/ در کار سرمربی تیم ملی دخالت نمی‌کنیم

ورزش

68655
منظمی: همه مربیان بزرگ دنیا می‌گویند صبور باشید/ در کار سرمربی تیم ملی دخالت نمی‌کنیم

دبیرکل فدراسیون والیبال با بیان اینکه تمرینات تیم ملی ایران از تمامی تیم‌های حاضر در لیگ ملت‌های والیبال زودتر آغاز شد، گفت: بازیکنان همزمان با برگزاری مرحله نهایی لیگ برتر تمرینات خود را با حضور بهترین مربیان ایرانی آغاز کردند.

به گزارش گروه ورزشی ایران آنلاین، امیرحسین منظمی در خصوص شرایط تیم ملی والیبال، اظهار داشت: فدراسیون والیبال از نخستین روزهای سال ۱۴۰۳ کار خودش را آغاز کرد و تمام توانش را برای تیم ملی بزرگسالان، به کار گرفت. گرچه تمام کشور تعطیل بود ولی همانطور که خانواده والیبال می‌دانند، تعطیلی در فدراسیون والیبال معنا نداشت.

وی با بیان این‌که تمرینات تیم ملی ایران از تمامی تیم‌های حاضر در لیگ ملت‌های والیبال زودتر آغاز شد، تصریح کرد: بازیکنان همزمان با برگزاری مرحله نهایی لیگ برتر در اردوی تیم ملی با حضور بهترین مربیان ایرانی حاضر، تمرینات خود را آغاز کردند. پائز هم پس از پایان مسابقات لیگ اوکراین به اردوی تیم ملی در تهران پیوست و پس از دو هفته بازیکنان لژیونر به اروی تیم ملی اضافه شدند و تیم تیم ایران در بهترین شرایط اردویی ممکن وارد برزیل شد و یک هفته اردوی تدارکاتی در کمپ تیم‌های ملی برزیل داشت و سه بازی تدارکاتی با تیم ملی برزیل انجام داد.

دبیرکل فدراسیون والیبال ادامه داد: تا جایی که می‌دانم هیچ تیمی مثل ایران زودتر اردوهای خود را آغاز نکرد و غیر از برزیل هیچ تیمی با این شرایط وارد هفته اول لیگ ملت‌ها نشد. از طرفی هم چون می دانستیم تیم از لحاظ روحی از سال گذشته دچار آسیب های بزرگی شده است، چنین جلسه روانشانسی و تجدید روحیه برای بازیکنان گذاشته شد و رئیس فدراسیون هم با اختصاص پاداشی ویژه و مهیا کردن تمامی امکانات تمام سعی خود را برای مهیا کردن شرایط لازم انجام داد.

منظمی با ابراز تعجب از برخی صحبت‌ها، گفت: فکر می‌کنم این صحبت‌ها از روی اطلاعات کم است. فدراسیون هر کاری لازم بود انجام داد تا تیم در شرایط بهتری عازم مسابقات شود. هیچ تیمی زودتر و با شرایط بهتر به این مسابقات اعزام نشد و فدرسیون از تمامی برنامه‌های کادر فنی حمایت کرد.

وی ادامه داد: اینکه برخی از بازیکنان از حضور در تیم ملی امتناع کردند، موضوعی است که در پایان مسابقات به آن رسیدگی خواهیم کرد و مطمئنا جرایم سنگینی برای آنها در نظر گرفته خواهد شد.

دبیرکل فدراسیون والیبال به حضور تیم ملی یک هفته زودتر در ژاپن اشاره کرد و گفت: در هفته دوم بر اساس برنامه کادر فنی در زودترین حالت ممکن وارد ژاپن شدیم و تمرینات خود را آغاز کردیم و حتی بعد از پایان هفته دوم تیم یک هفته در ژاپن می‌ماند و سپس مستقیم به فیلیپین می‌رود. هزینه‌های اقامت این اردوها در این اوضاع اقتصادی واقعا برای فدراسیون زیاد است ولی میلاد تقوی رئیس فدراسیون، نگذاشت هیچ کم و کاستی برای تیم ملی باشد. تنها چیزی که نتوانست مهیا کند، بلیت بیزینس بود که آن هم به دلیل زودتر رفتن تیم قابل جبران بود و خیلی ضروری نبود ولی اگر قیمت‌های بیزینس کلاس اینقدر سرسام آور نبود، مطمئنا آن را هم تامین می‌کرد.

وی با یادآوری اعزام‌های متعدد والیبال ایران در سال جاری، گفت: از این نگذریم که والیبال تیم‌های رده‌های پایه هم دارد و همزمان در مسابقات جهانی و آسیایی شرکت می‌کنند و فدراسیون باید مخارج آنها را نیز تقبل کند.

منظمی تاکید کرد: در خصوص انتخاب بازیکنان نیز هیچ محدودیت برای کادر فنی نگذاشتیم و الان ۱۷ بازیکن در مسابقات هستند و اگر آن اتفاق برای علی شفیعی نمی افتاد، با ۱۸ بازیکن در مسابقات بودیم. در خصوص وضعیت مرتضی شریفی هم باید بگویم که دچار گرفتگی از ناحیه کمر شده است و خدا را شکر رو به بهبودی هست و مبین نصری هم در تمرین صبح قبل از بازی با ژاپن از ناحیه مچ پا مصدوم شد. با توجه به این موضوع در بازی مقابل برزیل مرتضی شریفی جایگزین مبین نصری می‌شود.

وی ادامه داد: در خصوص جواد کریمی هم با نظر کادر فنی در صورتی که تا پایان هفته دوم مشکلش برطرف نشود، امکان دارد در هفته سوم از علی رمضانی یا عرشیا بهنژاد استفاده شود. در لیگ ملت‌های امسال تیم‌ها اجازه دارند که ۱۸ بازیکن را با خود به مسابقات ببرند که البته هزینه چهار نفر اضافی با خود تیم‌ها است و قبل از هر بازی اسامی ۱۴ نفره خود را در صورت تغییر داشتن به میزبان و کمیته برگزاری اعلام می‌کنند.

دبیرکل فدراسیون والیبال با تاکید مجدد بر این‌که انتخاب و استفاده از بازیکنان برعهده کادر فنی است، گفت: فدراسیون هیچ دخالتی در این خصوص نمی‌کند و از تمامی انتخاب‌ها و برنامه‌های کادر فنی حمایت و آن‌ها را اجرا می‌کند.

وی درباره آخرین دیدار ایران در لیگ ملت‌ها هم گفت: ژاپن را نمی‌توان تنها یک تیم آسیایی دانست. ژاپن الان تیم چهار دنیاست و باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که ژاپن طی ۸ سال گذشته پوست اندازی کرده و یا در حال انجام آن است ولی با سرعت بیشتر. همانطور که می بینیم بازیکنان ایران بازی به بازی بهتر می‌شوند ولی باز برخی اوقات دچار افت روحی می شوند که ریشه در گذشته دارند.

دبیرکل فدراسیون والیبال در پایان تاکید کرد: همانطور که تمامی مربیان بزرگ والیبال دنیا مثل فیلیپ بلین و مندز و حتی سیمون بازیکن اسطوره‌ای کوبا گفته‌اند، به این تیم باید زمان داد و از آنها حمایت کنیم. این تیم آینده روشنی دارد، چرا که پشتوانه قوی و مهمی چون مردم را دارند و تمامی اعضای تیم ملی برای موفقیت و شاد کردن دل مردم می جنگند.
 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار ورزش