پرچم عزا بر فراز گنبد حرم امام رضا(ع) برافراشته شد

استان‌ها

68729
پرچم عزا بر فراز گنبد حرم امام رضا(ع) برافراشته شد

صحن و سرای حرم مطهر امام رضا(ع) روز پنجشنبه در آستانه سالروز شهادت امام جواد(ع) فرزند ایشان سیاهپوش گشت و پرچم عزا بر فراز گنبد حرم مطهر رضوی برافراشته شد.

به گزارش گروه استان‌ها ایران آنلاین، نصب کتیبه‌های بزرگ پارچه‌ای بر بالای ایوان‌ صحن‌های‌ انقلاب اسلامی و آزادی حرم مطهر رضوی، اندوه و ماتم زائران را در این بارگاه ملکوتی دوچندان کرده است.

ساعت ۹ صبح فردا و همزمان باسالروز شهادت امام جواد(ع) نیز آیین عزاداری از میدان شهدا به سمت حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی هم با اشاره به سالروز شهادت امام جواد(ع) به خبرنگار ایرنا گفت: در سالروز شهادت امام جواد(ع) در کنار سوگواری و عزاداری امام نهم، مردم ولایتمدار برای خدمتگزاران شهید خدمت نیز سوگواری خواهند کرد.

حجت الاسلام هادی صاحبقرانی افزود: مردم خداجوی، تحقق تمدن اسلامی را در بستر و مسیر ولایت و امامت دانسته و حرکت اجتماعی و دینی را در چارچوب هدایت و نظارت امام معصوم و نایبش یعنی ولایت فقیه تعریف ومعنا می‌کنند از این رو امید است با برگزاری این مجالس عزا کمی از دین خود به شهدای انقلاب به ویژه شهدای خدمت را ادا کرده باشیم و بتوانیم راهشان را در سایه ولایت و امامت ادامه دهیم.

امام محمد تقی معروف به جوادالائمه (ع) در روز آخر ذی القعده سال ۲۲۰ هجری قمری به شهادت رسیدند. حرم آن حضرت در شهر کاظمین عراق است.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار استان‌ها