آمریکا باید اصول بازار و قوانین تجارت بین‌الملل را رعایت کند

بین‌الملل

68775
آمریکا باید اصول بازار و قوانین تجارت بین‌الملل را رعایت کند

سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز پنج‌شنبه گفت: چین از آمریکا می‌خواهد که با جدیت از اصول بازار و قوانین تجارت بین‌المللی پیروی و فضای مناسبی برای رقابت عادلانه میان شرکت‌های همه کشورها ایجاد کند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایران آنلاین،‌مائو نینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین، این اظهارات را در نشستی خبری و در پاسخ به سوالی درباره اظهارت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا بیان کرد که گفته بود چین برای اشباع کردن بازار آمریکا با خودروهای الکتریکی، یارانه اعطا می‌کند.

مائو نینگ بیان کرد که محبوبیت محصولات انرژی نوین چین مانند خودروهای الکتریکی در بازار بین‌المللی با تکیه بر نوآوری‌های فناورانه مستمر، زنجیره‌های صنعتی و تامین سالم و رقابت سازنده در بازار، در حال افزایش است.

وی افزود: محبوبیت این محصولات به جای این‌که نتیجه این به اصطلاح «یارانه‌ها» باشد، نتیجه مزیت‌های نسبی، قوانین بازار و تلاش شرکت‌ها است.

مائو نینگ گفت که چین در سال گذشته میلادی تنها ۱۳ هزار خودروی الکتریکی به آمریکا صادر کرده و ادعای اشباع کردن بازار این کشور را رد می‌کند.

وی تاکید کرد که سیاست‌های اعطای یارانه در بخش صنعت از آمریکا و اروپا سرچشمه می‌گیرد و کشورهای سراسر جهان آن‌ها را به‌کار می‌گیرند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین افزود: سیاست‌های اعطای یارانه در بخش صنعت چین با جدیت از قوانین سازمان تجارت جهانی (WTO) پیروی و همواره از اصول برابری، شفافیت و عدم تبعیض حمایت می‌کند. این سیاست‌ها هیچ گونه یارانه‌ای که از طرف سازمان تجارت جهانی ممنوع شده است را شامل نمی‌شوند.

مائو نینگ با اشاره به اینکه یارانه‌ها رقابت صنعتی را تضمین نمی‌کنند، گفت: آمریکا تدابیر تبعیض آمیزی علیه وسایل نقلیه الکتریکی چینی اتخاذ کرده است که قوانین سازمان تجارت جهانی را نقض و ثبات زنجیره‌های صنعتی و تامین جهانی را مختل می‌کند.

مائو نینگ افزود: چین قاطعانه از حقوق و منافع مشروع خود محافظت می‌کند.


انتهای پیام/
منبع: ایرنا
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل