اذعان صهیونیست‌ها به شکست در ۲۴ ساعت اول جنگ با حزب‌الله

بین‌الملل

68917
اذعان صهیونیست‌ها به شکست در ۲۴ ساعت اول جنگ با حزب‌الله

مسئولان سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی که برخی از آنها سابقه حضور در جنگ جولای ۲۰۰۶ با لبنان را دارند، درباره هرگونه تحرک اسرائیل برای ورود به جنگ گسترده با حزب‌الله هشدار داده و تاکید کردند اسرائیل در ۲۴ ساعت ابتدایی جنگ با حزب‌الله شکست می‌خورد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایران آنلاین، در حالی که انتقادات در میان محافل و مسئولان صهیونیستی از کابینه و ارتش این رژیم به دلیل عملکرد ضعیف در جبهه شمالی فلسطین اشغالی در برابر حزب الله روز به روز بیشتر می‌شود و صداهای زیادی برای توقف درگیری‌ها در این جبهه بلند شده است، مجله نیوزویک آمریکا چندین مصاحبه با مسئولان مختلف صهیونیستی درباره احتمال وقوع جنگ گسترده میان اسرائیل و حزب الله انجام داده و نهایتاً به این نتیجه رسید که در چنین جنگی، اسرائیل شاهد یک ویرانی بی‌سابقه خواهد بود و هرگز به پیروزی نمی‌رسد.

اسرائیل در 24 ساعت اول جنگ با حزب‌الله شکست خواهد خورد

«عیران عتصیون» معاون پیشین رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در این زمینه در گفتگو با مجله نیوزویک گفت: اسرائیل در جنگ با حزب الله در همان 24 ساعت اول شکست خواهد خورد و شاهد ویرانی‌های عظیمی در مناطق بسیار حساس در داخل اسرائیل (فلسطین اشغالی) خواهیم بود که پیش از این هرگز مشاهده نشده است.

وی افزود: در حالی که به نظر می‌رسد مجدداً تلاش‌ها برای آتش بس در غزه در حال شکست است، اسرائیل برای یک رویارویی گسترده در جبهه شمالی با لبنان آماده می‌شود که این درگیری، ویرانی گسترده‌ای برای اسرائیل به همراه خواهد داشت.

این مسئول سابق صهیونیست که به عنوان معاون رئیس شورای امنیت داخلی رژیم اشغالگر در دوره جنگ ارتش اسرائیل و حزب الله در سال 2006 فعالیت می‌کرد و سپس منصب ریاست دفتر برنامه‌ریزی سیاست‌ها در وزارت خارجه این رژیم را بر عهده داشت تاکید کرد هر جنگ گسترده‌ای با حزب الله پیامدهای سنگینی برای اسرائیل دارد.

از طرف دیگر مسئولان ارتش صهیونیستی به این رسانه آمریکایی گفتند که گمان می‌رود حزب الله حدود 200 هزار موشک در کنار گلوله‌های خمپاره، پهپادها، موشک‌های زمین به هوا، موشک‌های ضد تانک و سایر سلاح‌ها در اختیار داشته باشد.

این مسئولان صهیونیست افزودند که حزب الله قصد دارد از بخشی از این سلاح‌ها استفاده کند؛ به طوری که این حزب اکنون یک جنگ مرزی بسیار پیچیده علیه اسرائیل به راه انداخته؛ تا جایی که اخیرا شاهد انهدام یکی از باتری‌های سامانه گنبد آهنین بودیم.

«شموئل مئیر» رئیس سابق بخش کنترل تسلیحات اداره برنامه‌ریزی استراتژیک ارتش رژیم صهیونیستی هم به نوبه خود اظهار داشت: حمله گسترده ارتش اسرائیل به لبنان، همانطور که برخی از سیاستمداران درباره آن حرف می‌زنند منجر به واکنش انتقامی شدید از سوی حزب الله خواهد شد و این حزب حملات موشکی گسترده‌ای به حیفا و تل آویو انجام می‌دهد.

«دورون آویتال» فرمانده سابق یگان نخبه «سایرت متکال» ارتش صهیونیستی گفت: من نمی‌خواهم اسرائیل بدون موافقت آمریکا وارد جنگ با لبنان شود و همه می‌دانند که آمریکا چنین جنگی را نمی‌خواهد. حمایت آمریکا از اسرائیل بسیار تعیین کننده است، زیرا حتی یک عملیات محدود ارتش اسرائیل هم ممکن است منجر به یک درگیری گسترده شود و دیگر گروه‌های محور بزرگ مقاومت که هم پیمان ایران هستند وارد این درگیری خواهند شد.

همچنین اخیرا «تل پری» رئیس بخش تحقیقات مرکز مطالعاتی «آلما» رژیم صهیونیستی در این زمینه گفت: در صورت وقوع یک جنگ همه جانبه، جبهه اسرائیل (فلسطین اشغالی) حجم بی‌سابقه‌ای از آتش را تجربه خواهد کرد؛ شبیه به آنچه که در جنگ جولای 2006 اتفاق افتاد. حزب الله با سلاح‌های خود با قدرت و به شکل دقیق کل اسرائیل (فلسطین اشغالی) را هدف قرار خواهد داد. منطقه‌ای که عمدتاً در معرض حجم زیادی آتش قرار می‌گیرد، کل منطقه شمالی تا حیفا است و بخش عمده‌ای از این آتش‌سوزی‌ها در نتیجه شلیک موشک‌های کوتاه برد حزب الله خواهد بود.

وی تاکید کرد: در سناریوی جنگ همه جانبه، حزب الله تلاش خواهد کرد تا به الجلیل در شمال اسرائیل (فلسطین اشغالی) حمله کند و یگان ویژه «رضوان» حزب الله قادر به انجام این کار است. علاوه بر این تهدیدها، خطر پهپادهای انتحاری نیز وجود دارد که اندازه و شدت حملات با این پهپادها بسیار خطرناک است.

منبع: تسنیم


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل