راه‌اندازی آزمایشگاه محصولات کشاورزی ایران در چهار کشور

اقتصاد

68939
راه‌اندازی آزمایشگاه محصولات کشاورزی ایران در چهار کشور

مدیر صادرات و بازرگانی خارجی موسسه جهاد توسعه کشور گفت: آزمایشگاه محصولات کشاورزی ایران به منظور تسهیل صادرات، در کشورهای عمان، روسیه، بلاروس و عراق ایجاد و به زودی راه اندازی می شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایران آنلاین، محمدحسن محبیان روز شنبه در نشست میز تخصصی صادرات محصولات کشاورزی لرستان اظهار کرد: مساله اصلی تولید، استانداردسازی و کیفیت محصولات می‌باشد که در این راستا یک آزمایشگاه مجهز و بسیار بزرگ تحت نظارت ایران در چین وجود دارد.

وی گفت: تولید کنندگان باید از بسته‌بندی با کیفیت بالا استفاده کرده و به کشور چین ارسال کنند تا محصول آنها به دلیل عدم کیفیت برگشت نخورد.

وی ادامه داد: همچنین چنانچه تولید کنندگان گیاهان دارویی، محصولات کشاورزی و صنایع دستی می‌توانند محصول با کیفیتی را عرضه کنند می‌توانیم این فرآورده را به صورت رایگان در نمایشگاه‌های بین‌المللی کشورهای مختلف عرضه کنیم.

محبیان گفت: بی شک اگر تولید کنندگان در بازارهای مختلف فعالیت نکنند و اجناس آنها فاقد کیفیت و تناژ معمول باشد بازار را از دست خواهند داد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه دائمی ایران در چین، عمان و ارمنستان راه اندازی شده است و تمام تولید کنندگان مهم ایران در این نمایشگاه ها حضور دارند اظهار داشت: تشکیل یک ستاد برای برندسازی ( نام تجاری) و کاتالوگ‌سازی ( کالانما یا بروشور) با چند زبان برای لرستان ضروری است.

وی با اشاره به اهمیت کیفیت در برند سازی تاکید کرد: همچنین تولید کنندگان استان نباید تنها به ارسال محصولات اکتفا کنند بلکه باید بر روی ارگانیک بودن تولیدات کشاورزی تمرکز بیشتری داشته باشد.


انتهای پیام/
منبع: ایرنا
دیدگاه ها
آخرین اخبار اقتصاد