چرا جریمه‌های رانندگی چند برابر شد؟/ واکنش رئیس پلیس راهور فراجا به یک شایعه

بهار خسروی

بهار خسروی

جامعه

69090
چرا جریمه‌های رانندگی چند برابر شد؟/ واکنش رئیس پلیس راهور فراجا به یک شایعه

سردار سید تیمور حسینی گفت: در تعیین نرخ جرایم رانندگی صفر درصد نگاه درآمدزایی وجود دارد و صد درصد نگاه بازدارندگی. در همه دنیا جریمه یک ابزار بازدارنده است و نمی‌توان کشوری را پیدا کرد که بدون جریمه از یک تخلف و جرم جلوگیری کند.

سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایران آنلاین درباره نرخ جدید جرایم رانندگی گفت: نرخ جدید جرایم رانندگی از طرف دولت ابلاغ شده است و ما منتظر هستیم که در روزنامه رسمی کشور هم چاپ شود، چون این مصوبه هیئت دولت علاوه بر دستگاه‌های دولتی برای مردم جامعه هم تکلیفی را ایجاد می‌کند، پس نیاز به چاپ در روزنامه رسمی کشور دارد و ۱۵ روز بعد از چاپ هم اجرایی خواهد شد. 

رئیس پلیس راهور فراجا درباره علت تاخیر پیش آمده در ابلاغ جرایم رانندگی اظهار کرد: نرخ جدید جرایم رانندگی باید بررسی می‌شد و بعد تصمیم‌گیری انجام می‌شد. تاخیر پیش آمده هم به خاطر تشریفات اداری بوده و مسئله خاصی در میان نبوده است. جرایم رانندگی مطمئنا در کاهش تصادفات و بی قانونی موثر است.

سردار حسینی بیان کرد: در تعیین نرخ جرایم رانندگی صفر درصد نگاه درآمدزایی وجود دارد و صد درصد نگاه بازدارندگی. در همه دنیا جریمه یک ابزار بازدارنده است و نمی‌توان کشوری را پیدا کرد که بدون جریمه بخواهد از یک تخلف و جرم جلوگیری کند. هرچند که صد درصد موضوع پیشگیری با مجازات و جریمه نیست ولی به هرحال این هم به جای خود یکی از اقداماتی است که در همه سیستم‌ها و مکاتب حقوقی وجود دارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: البته در کنار جرایم رانندگی باید به موضوع آموزش، فرهنگ سازی، ایمن‌سازی راه‌ها و خودروها هم توجه شود.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار جامعه