وزیر کشور در ستاد مدیریت بحران برای اطفا حریق خبر داد:

استقرار بالگرد در مناطق مستعد حریق/نیازمند هشدار سریع در حوادث طبیعی هستیم

جامعه

69112
استقرار بالگرد در مناطق مستعد حریق/نیازمند هشدار سریع در حوادث طبیعی هستیم

وزیر کشور در جلسه ارتقاء توانمندی ها و هماهنگی بین دستگاهی، توسعه روش های پاسخ به آتش سوزی ها با تمرکز بر جنگل ها و ترسیم نقشه راه روشن تر در اطفا حریق به صورت هوایی، خواستار برنامه ریزی استقرار بالگرد در مناطق مستعد حریق در کشور شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایران آنلاین، جلسه ارتقای توانمندی و هماهنگی بین دستگاهی توسعه روش های پاسخ به آتش سوزی و اطفاء حریق روز یکشنبه در دفتر وزیر کشور و با حضور احمد وحیدی وزیر، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، فرماندهان عالیرتبه ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت دفاع، ارتش جمهوری اسلامی وزارت جهاد کشاورزی، یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی، نماینده سازمان برنامه و بودجه و هلال احمر برگزار شد.

وزیر کشور و دبیر شورای عالی مدیریت بحران کشور در این جلسه، با اشاره به آغاز فصل گرم سال و بروز حادثه حریق در مراتع و جنگلها گفت: تمامی دستگاههای مرتبط در حوادث در اطفا مانند سایر حوادث طبیعی همکاری لازم را داشته باشند.

وحیدی افزود: برای تجهیز استانها به امکانات اطفا حریق برنامه ریزی شده و قرار بر این است در نقاطی از کشور بالگرد مستقر شود.

وزیر کشور تاکید کرد: اطلاع رسانی به موقع در حریق مهمترین امر در امداد و حریق است و این موضوع باید جدی گرفته شود.

وحیدی ادامه داد، نیازمند ایجاد و هماهنگی برای هشدار سریع پیشرفته در حوادث طبیعی بخصوص آتش سوزی و سیل هستیم.

محمد حسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز در این جلسه بر آمادگی تمامی فرمانداران ، بخشداران و دهیاران در امر پیشگیری و اطفا حریق تاکید کرد و از عموم مردم خواست ضمن مشارکت در اطفاء حریق در صورت مشاهده موارد عمدی آتش سوزی، سریعا مسئولان منطقه را در جریان گذاشته و گزارش دهند

در این جلسه مسئولان دستگاهها گزارش ها و آمار و ارزیابی های خود را ارائه دادند.
 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار جامعه