معاون میراث فرهنگی: هنرمندان صنایع دستی از پیوند بین نسلی پاسداری می‌کنند

استان‌ها

69141
معاون میراث فرهنگی: هنرمندان صنایع دستی از پیوند بین نسلی پاسداری می‌کنند

معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: فعالان و مسئولان عرصه این صنعت دستی ضمن پاسداری از پیوند بین نسلی کشور ،هنرهای سنتی را تبدیل به معیشتی عزت‌آفرین می‌کنند.

به گزارش گروه استان های ایران آنلاین، مریم جلالی عصر یکشنبه در آیین روز جهانی صنایع دستی در شیراز ، ضمن تبریک این روز به هنرمندان، اظهار کرد: " پیوند نسلی، پاسداشت هویت در پهنه جهانی" شعار امسال شورای جهانی صنایع دستی است و فعالان این عرصه با حفظ تعلقی که به گذشته دارند، آینده را نیز نگه می‌دارند.

وی ادامه داد: خانواده بزرگ هنرمندان و فعالان عرصه صنایع دستی حافظ اقتصاد هویت بنیان کشور هستند و فعالیت آنها بسیار ارزشمند است.

جلالی یادآور شد: شیراز و فارس جهانی است به این خاطر که در هر گوشه آن هنری در حال شکوفایی و ارائه است و توان این را دارد تا در پهنه جهانی ابراز وجود کند.

صنایع دستی فارس تا نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد

معاون امور گردشگری و زایرین استانداری فارس در ادامه این آیین، ضمن قدردانی از همه تلاش های انجام شده، گفت: صنایع دستی فارس تا رسیدن به شرایط مطلوب احیا ، پاسداشت و نهادینه کردن دانش حوزه صنعت دستی و کسب بازارهای ملی و فراملی فاصله بسیاری دارد.

محمد فرخ‌زاده اظهار کرد: روزهایی اینچنین که فعالان و مسئولان صنایع دستی همه در کنار هم یکدیگر قرار می‌گیرند، فرصت خوبی است تا برنامه ریزی‌های موثر و بلند مدتی برای صنایع دستی و معرفی فرهنگ غنی و اصیل ایرانی به مردم خود و دنیا انجام شود.
 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار استان‌ها