خط و نشان وینیسیوس برای نژادپرستان؛ «من جلاد شما هستم»!

ورزش

69344
خط و نشان وینیسیوس برای نژادپرستان؛ «من جلاد شما هستم»!

مهاجم برزیلی تیم فوتبال رئال مادرید در واکنش به حکم زندان و محرومیت از حضور در ورزشگاه‌ها برای هواداران توهین‌کننده به او در جریان بازی پارسال با والنسیا، گفت: من جلاد نژادپرستان هستم!

به گزارش گروه ورزشی ایران آنلاین، در جریان دیدار فصل گذشته والنسیا و رئال مادرید بود که وینیسیوس جونیور برای چندمین بار در طول فصل مورد توهین نژادپرستانه هواداران والنسیا قرار گرفت. توهین‌هایی که واکنش‌های زیادی را به همراه داشت و مسئولان فوتبال اسپانیا به دلیل چنین فضای ضداخلاقی مورد انتقاد قرار گرفتند.

پس از این حواشی بود که لالیگا، از هواداران توهین‌کننده به دادگاه شکایت کرد. روز گذشته دادگاه اسپانیا در حکمی بی‌سابقه، سه هوادار والنسیا را به دلیل شعار و توهین‌های نژادپرستانه در مستایا علیه وینیسیوس، به هشت ماه زندان و ۲ سال محرومیت از ورود به ورزشگاه‌های فوتبال محکوم کرد.

مهاجم برزیلی رئال مادرید پس از اعلام این حکم، با انتشار پیامی در شبکه‌های اجتماعی به این حکم واکنش نشان داد و نوشت: این اولین محکومیت کیفری تاریخ اسپانیا صرفا برای من نیست. این برای همه سیاه پوستان است. بسیاری از من خواستند که آن را نادیده بگیرم. بسیاری دیگر گفتند که شکایت من بیهوده است و باید فقط فوتبال بازی کنم. اما همانطور که همیشه گفته‌ام من قربانی نژادپرستی نیستم بلکه جلاد نژادپرستان هستم. اجازه دهید نژادپرستان دیگر بترسند، شرمنده شوند و در سایه پنهان شوند. در غیر این صورت، من اینجا خواهم بود تا آنها را جمع‌آوری کنم!

خاویر تباس، رئیس لالیگا نیز در مورد این حکم گفت: این حکم خبر بسیار خوبی برای مبارزه با نژادپرستی در اسپانیا است. آسیب‌های وارد شده به وینیسیوس جونیور را ترمیم می‌کند و پیام روشنی را برای افراد توهین کننده در بر دارد.آنها باید بدانند لالیگا در ورزشگاه، تماشاگران توهین‌کننده را شناسایی می‌کند و به دادگاه گزارش می‌دهد و این توهین‌ها عواقب کیفری برای آنها در پی خواهد داشت.
 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار ورزش