آغاز عملیات اجرایی افزایش ظرفیت پست برق لیسار تالش گیلان

استان‌ها

69371
آغاز عملیات اجرایی افزایش ظرفیت پست برق لیسار تالش گیلان

معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای گیلان گفت: با توجه به رشد روزافزون بار و تامین برق پایدار منطقه لیسار شهرستان تالش، پروژه افزایش ۲ برابری ظرفیت پست این منطقه آغاز شد.

به گزارش گروه استان‌های ایران آنلاین، محمد افتخاری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این طرح از پروژه‌های ضروری شرکت است، اظهار داشت: پروژه افزایش ظرفیت پست لیسار با هدف ارتقا ضریب اطمینان شبکه و برق‌رسانی پایدار به مشترکان این شهر و حومه در حال اجراست.

وی به احداث پست تازه تاسیس لیسار اشاره کرد و افزود: با توجه یه نیاز منطقه لیسار، پست ۶۳.۲۰ کیلوولت منطقه در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری رسید اما رشد و توسعه سریع شهرنشینی و مراکز صنعتی موجب شد تا نتواند پاسخگوی تامین نیاز برق منطقه باشد.

وی ادامه داد: برای تامین پایدار انرژی برق و برآورده کردن نیاز منطقه، پروژه افزایش ظرفیت پست لیسار کلید خورد که در این راستا یک دستگاه ترانسفورماتور ۳۰ مگاولت‌آمپری جایگزین ترانسفورماتور ۱۵ مگاولت‌آمپر موجود خواهد شد و ظرفیت توان الکتریکی پست ۱۰۰ درصد افزایش خواهد یافت.

معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای گیلان با اشاره به نقش موثر این پروژه در رونق و توسعه منطقه لیسار، بیان کرد: با اجرای این پروژه، ظرفیت بخش فوق توزیع از ۱۵ مگاولت‌آمپر به ۳۰ مگاولت‌آمپر افزایش خواهد یافت و پیش بینی می شود این طرح قبل از اوج بار سال جاری در مدار قرار گیرد.


انتهای پیام/
منبع: ایرنا
دیدگاه ها
آخرین اخبار استان‌ها