زائران کاروان‌های ایرانی «مدینه قبل»، عازم مکه شدند

فرهنگ

69379
زائران کاروان‌های ایرانی «مدینه قبل»، عازم مکه شدند

رئیس ستاد مدینه منوره گفت: آخرین زائران کاروان‌های «مدینه قبل» ساعاتی پیش مدینه منوره شهر پیامبر گرامی اسلام (ص) را به مقصد مکه مکرمه ترک کرده و در حال استقرار در این شهر مقدس هستند.

به گزارش گروه فرهنگی ایران آنلاین، علی اصغری با بیان اینکه نخستین کاروان «مدینه قبل» بامداد ۲۴ اردیبهشت ماه وارد شهر پیامبر (ص) شده بود، گفت: طی این بازه زمانی ۲۵ روزه و تا پایان وقت ۱۷ خردادماه حدود ۵۰ هزار زائر ایرانی از طریق فرودگاه مدینه وارد سرزمین وحی شدند.

وی افزود: زائران ایرانی پس از ۵ روز حضور در مدینه النبی، بعد از احرام بستن در میقات شجره، با قطار به مکه مکرمه اعزام شدند.

رییس ستاد مدینه منوره روند ورود زائران به مدینه را مناسب دانست و گفت: بحمدالله پروازها به خوبی انجام پذیرفت و انتقال زائران با قطار به مکه نیز با سرعت و صحت صورت گرفت که رضایتمندی زائران را در این حوزه شاهد بوده ایم.

به گفته وی، آخرین زائران کاروان های حاضر در مدینه نیز شامگاه سه شنبه ۲۲ خردادماه عازم مکه مکرمه شدند و این شهر خالی از حضور زائران شد.

وی افزود: طی این مدت ۳۶۵ کاروان از کشورمان به مدینه منوره عزیمت کردند که در حال حاضر همه این زائران در مکه حضور دارند و طی روزهای آتی همه زائران در مشاعر مقدسه حضور خواهند یافت.

اصغری با بیان اینکه اعزام زائران «مدینه بعد» نیز از چهاردهم ذی الحجه انجام می گیرد، گفت: این زائران کشورمان نیز براساس برنامه ریزی صورت گرفته با قطار سریع السیر به مدینه منتقل می شوند. انتقال زائران با قطار حدود ۲ ساعت و ۱۰ دقیقه به طول می انجامد که این روند در گذشته با اتوبوس و طی ۸ ساعت انجام می گرفت.

وی تصریح کرد: عوامل و خادمان نیز شامگاه دوازدهم ذی الحجه رهسپار مدینه می شوند تا شرایط طبخ غذا، اسکان و سایر خدمات اجرایی را پیش از حضور زائران فراهم آورند.

اصغری همچنین به شرایط اسکان در مدینه اشاره کرد و گفت: در مدینه قبل ۱۹ هتل در اختیار زائران کشورمان قرار داشت که در زمان حضور زائران در مدینه بعد نیز همین تعداد هتل در اختیار آنها خواهد بود.


انتهای پیام/
منبع: ایرنا
دیدگاه ها
آخرین اخبار فرهنگ