اقدامات موثر دولت سیزدهم در جهت کاهش آمار بیکاری

اقتصاد

69416
اقدامات موثر دولت سیزدهم در جهت کاهش آمار بیکاری

فرماندار بروجرد گفت: دولت سیزدهم اقدامات موثر و مطلوبی در حوزه های مختلف به خصوص کاهش آمار بیکاری انجام داده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایران آنلاین، مسلم مرادی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه شهرستان که در محل سالن جلسات فرمانداری بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: در راستای تحقق سند توسعه اشتغال شهرستان همه دستگاه‌های اجرایی مختلف موظف هستند ظرف ۱۰ روز آینده در حوزه فعالیت خود یک طرح اشتغال با قابلیت اجرایی تحویل دهند.

وی با تاکید بر اینکه در همه حوزه ها باید به دنبال ایجاد اشتغال بود، بیان کرد: برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال باید طرح های عملیاتی ارائه داد، طرح های کاربردی که با اجرای آنها بتوان مسئله و مشکلی را حل کرد بنابراین هر کسی در حوزه فعالیت خود موظف است که یک سند اشتغال واقعی ارائه دهد.

فرماندار بروجرد با اشاره به اینکه دولت سیزدهم برای کاهش بیکاری اقدامات خوبی انجام داده است و با اجرای طرح ها و برنامه های مختلفی در سه سال گذشته این هدف را دنبال کرده است، افزود: این هدف و برنامه همچنان باید ادامه داشته باشد.

مرادی اضافه کرد: در کنار مدیران باید حلقه مشاورینی وجود داشته باشد تا بتوان در خصوص ایجاد اشتغال و ارائه طرح های با قابلیت اجرایی اشتغال به نتیجه رسید، به عنوان مثال در برابر سوال "چگونه می توان شغل ایجاد کرد؟" هر کسی در حوزه کاری و تخصص خود باید پاسخگو باشد.

وی با تاکید بر اینکه برای توسعه اشتغال باید از نگاه های سنتی عبور کرد افزود: در شهرستان بروجرد در حوزه های بوم گردی، گردشگری ، انیمیشن و سایر موارد ظرفیت های مطلوبی وجود دارد که می توان در این حوزه های طرح های عملیاتی ارائه داد و علاوه بر این می توان از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری هم بهره گرفت.

فرماندار بروجرد با اشاره به عملکرد دستگاههای مختلف شهرستان بروجرد در اشتغال ثبت شده در سامانه رصد طی سال گذشته گفت: برخی دستگاهها عملکرد مطلوب و فراتر از تعهد خود داشته اند که این دستگاهها باید مورد تشویق قرار گیرند و علاوه بر این برخی دستگاهها به تعهد خود عمل نکرده اند که آنها هم باید مورد برخورد قرار گیرند.

مرادی با اشاره به اینکه سهم تعهد اشتغال شهرستان در سامانه رصد امسال نسبت به سال قبل کمتر شده است، گفت: باید سعی کرد که همین سهم را در ۶ ماهه اول سال انجام داد تا بتوان اعتبارات آن را جذب کرد.

وی با تاکید بر ضرورت نظارت بر تسهیلات گفت: جذب این اعتبارات از اهمیت بالایی برخوردار است و بانک ها باید همکاری لازم را داشته باشند تا بتوان سهمیه در نظر گرفته شده برای شهرستان را به موقع جذب کنیم.

تحقق ۱۱۵ درصدی تعهد اشتغال بروجرد

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد با ارائه گزارش عملکرد دستگاه‌های مختلف شهرستان در خصوص اشتغال ایجادی ثبت شده در سامانه رصد، اظهار کرد: در سال گذشته با توجه به اینکه برخی دستگاه ها فراتر از تعهد خود طرح ثبت کرده اند مجموع طرح های ثبت شده به چهار هزار و ۸۵۷ طرح می رسد.

عبدالعلی گیوه کی با بیان اینکه میزان تحقق تعهد شهرستان بروجرد به ۱۱۵ درصد می رسد، گفت: این درصد در استان در درجه متوسط و در رتبه چهارم قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه سهمیه تعهد اشتغال شهرستان بروجرد امسال نسبت به سال قبل کمتر شده است، گفت: تعهد امسال حدود ۲ هزار و ۶۴ طرح می رسد که ۸۱۲ مورد مربوط به حوزه کشاورزی، ۳۳۲ طرح مربوط به صنعت، ۳۷۰ طرح در خدمات بازرگانی، ۲۲ مورد گردشگری و ۵۲۸ مورد سایر است.

پرداخت یک هزار و ۴۷۱ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) بروجرد اظهار کرد: یک هزار و ۴۷۱ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در دولت سیزدهم به مددجویان این نهاد در شهرستان پرداخت شده است.

محمد پیرهادی بیان کرد: در دولت سیزدهم ۲ هزار و ۲۵۴ طرح اشتغال در زمینه های مختلف برای مددجویان زیر پوشش کمیته امداد شهرستان اجرا شده تا به خودکفایی برسند، در دی ماه سال گذشته تعداد ۳۳۰ خانوار تحت پوشش با رسیدن به خودکفایی از چرخه کمیته امداد خارج شدند.

رییس کمیته امداد بروجرد یادآور شد: سال ۱۴۰۰ تعداد ۴۶۵ فقره وام با اعتبار ۱۷۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال، سال ۱۴۰۱ تعداد ۷۷۹ طرح با اعتبار ۵۶۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال و سال ۱۴۰۲ تعداد یک هزار و ۱۰ طرح با اعتبار ۷۳۷ میلیارد ریال به مددجویان زیر پوشش کمیته امداد بروجرد پرداخت شده است.

رییس اداره بهزیستی بروجرد گفت: ۱۹۳ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی سال گذشته به مددجویان زیر پوشش بهزیستی این شهرستان پرداخت شد.

کرم رضا پیردایه افزود: این میزان تسهیلات در مجموع به ۲۱۵ نفر از مددجویان زیر پوشش بهزیستی بروجرد پرداخت شد.

وی یادآور شد: بانک ها در زمینه پرداخت تسهیلات همکاری خوبی با ما داشتند و تنها مشکل ما در بحث ضمانت ها بود که گاه برای مددجویان پیداکردن ضامن سخت است و اگر فقط با یک ضامن امکان پرداخت تسهیلات برای آنها فراهم شود با با مشکلات کمتری مواجه خواهند شد.

رشد ۱۵۰ درصدی تسهیلات ماده ۱۶ در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد گفت: سال گذشته رشد ۱۵۰ درصدی در پرداخت تسهیلات مشاغل تبصره ۱۶ در مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد حاصل شد.

حمید آقایی افزود: سال گذشته ۱۱۲ پرونده ثبت شد که تعداد مجوزهای صادر شده به ۸۷ مورد می رسد و ۱۵۵ میلیارد ریال پرداخت شد و اگر کسانی موفق نشده اند که دریافت کنند بخاطر مشکلات حقوقی ضمانت بوده است.

جذب ۸۰ درصدی تسهیلات اشتغال بسیج سازندگی

رییس بسیج سازندگی بروجرد گفت: میزان اعتبار ما از محل تبصره ۱۶ در سال ۱۴۰۲ حدود ۲۴۰ میلیارد ریال بوده که حدود ۸۰ درصد آن جذب شد.

محمد گودرزی افزود: میزان اعتبار ما از تسهیلات تبصره ۱۸ در سال گذشته ۴۴۰ میلیارد ریال بود که حدود ۳۵۰ میلیارد ریال آن جذب شد.

رییس بسیج سازندگی بروجرد گفت: در خصوص تسهیلات تبصره ۱۸ با توجه به اینکه دیر اطلاع داده شد ما انتظار نداشتیم اعتبارت را جذب کنیم ولی با توجه به کار جهادی و همکاری خوب بانک ها، توانستیم اعتبارت را بخوبی جذب کنیم.


انتهای پیام/
منبع: ایرنا
دیدگاه ها
آخرین اخبار اقتصاد