در گفت‌وگو با «ایران آنلاین» مطرح شد؛

گمانه‌زنی یک کارشناس در مورد میزان مشارکت انتخاباتی

سیاست

69436
گمانه‌زنی یک کارشناس در مورد میزان مشارکت انتخاباتی

عباس سلیمی نمین گفت: واقعیت این است که مشارکت مردم در انتخابات رو به افزایش است چرا که یک انتخابات رقابتی منجر به چنین امری خواهد شد.

عباس سلیمی نمین کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایران آنلاین عنوان کرد: اظهاراتی که توسط برخی از رسانه‌های معاند درباره انتخابات ریاست جمهوری به گوش می‌رسد دور از ذهن نبوده و نیست چرا که آنها حقوق می‌گیرند تا همین اظهارات را عنوان کنند و هدفشان ایجاد افتراق در جامعه است.

سلیمی نمین ادامه داد: واقعیت این است که مشارکت رو به افزایش است چرا که یک انتخابات رقابتی منجر به افزایش میزان مشارکت مردم خواهد شد.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه بهانه‌ای برای عدم حضور در انتخابات وجود ندارد، گفت: همه مردم به نوعی می‌توانند نتایج کار خود را در انتخابات پیش رو دریافت کنند، پس چرا باید از چنین فرصتی بگذرند؟

وی همچنین با اشاره به اینکه هنوز رقابت انتخاباتی در قالب مناظرات شروع نشده گفت: شروع مناظرات خود می‌تواند تاثیر جدی در افزایش میزان مشارکت‌های مردمی در انتخابات داشته باشد. همانطور که قبلا نیز مشاهده کرده‌ایم وقتی نامزدها در مناظرات تلویزیون شرکت می‌کنند مردم با جدیت بحث‌ها را دنبال می‌کنند و این گونه به نتیجه‌ می‌رسند که چه کسی می‌تواند به صواب نزدیک‌تر باشد و توسط آنها انتخاب شود.

سلیمی نمین همچنین به ادعای برخی مبنی بر اینکه انتخابات پیش‌رو مهندسی شده است، اشاره کرد و گفت: چنین ادعایی باید مستنداتی داشته باشد و همین طور نمی‌توان حرف زد؛ لیست اسامی نهایی اعلام شده توسط شورای نگهبان شده ادعای مهندسی انتخابات توسط این شورا کاملا رد می‌کند.

کارشناس مسائل سیاسی در پایان تاکید کرد: امکان بهره‌مندی از فضای انتخاباتی به طور کامل وجود دارد لذا هیچ فرد عاقلی راه تاثیرگذاری خود را در جامعه نخواهد بست؛ وقتی برجسته‌گان جریانات مختلف اذعان دارند که راه ورود به جایگاه‌های بسیار رفیع در نظام سیاسی ایران از طریق انتخابات وجود دارد، پس چرا باید با دست خود چنین راهی را ببندیم. همه می‌توانند از فرصت حضور در انتخابات برای گسترش جایگاه سیاسی خود استفاده کنند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار سیاست