حجت‌الاسلام اژدری اعلام کرد؛

آخرین تمهیدات واحد راهنمایان برای زائران ایرانی در مشاعر مقدسه

جامعه

69462
آخرین تمهیدات واحد راهنمایان برای زائران ایرانی در مشاعر مقدسه

مسؤول واحد راهنمایان حجاج ستاد مکه گفت: راه‌اندازی ۹ مکتب برای هدایت گمشدگان به سمت چادرهای ایرانی، استقرار نیرو کمکی، اختصاص شماره تلفن از جمله اقدامات راهنمایان ستاد مکه در حج ۱۴۰۳ است.

به گزارش گروه اجتماعی ایران آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین اژدری مسؤول واحد راهنمایان حجاج ستاد مکه آخرین تمهیدات این واحد برای زائران ایرانی در مشاعر مقدسه را تشریح کرد.

وی افزود: در رابطه با فعالیت واحد راهنمایان در مشاعر مقدسه به ویژه در عرفات و منا، جلساتی با دست‌اندرکاران کشور میزبان و اعضای ستاد بحران و تدارکات برگزار شد.

اژدری اضافه کرد: چادر واحد راهنمایان در عرفات روبروی چادر بعثه مقام معظم رهبری قرار دارد و مناطقی را که پیش‌بینی می‌شود زائران در آنجا گم شوند شناسایی و نیروهای خود را در آن مناطق مستقر خواهیم کرد که از جمله این اماکن، ورودی و خروجی «جبل الرحمه» است که با توجه به حضور گسترده زائران، این منطقه برای ما بسیار حساس و مهم است.

مسؤول واحد راهنمایان ستاد مکه در ادامه از زائران ایرانی خواست در صورتی که لزومی ندارد به سمت جبل الرحمه نروند، و اگر به این مکان مراجعه کردند از نیروهای ایرانی که با کاورهای زردرنگ مستقر هستند، راهنمایی بگیرند.

وی گفت: ۱۰ نیروی ایرانی با پلاکاردهای زردرنگ بزرگ با عنوان «به سمت چادرهای ایرانی» در ورودی جبل الرحمه مستقر می‌شوند و در خیابان ۶۰۰ و ۶۰۲ عرفات نیز برای انتقال زائران، دو ماشین برقی مستقر خواهیم کرد.

اژدری گفت: در هر مکتبی در عرفات دو نیرو حضور خواهند داشت و با توجه به اینکه نیروهای این مکاتب آشنا به مسیرها و چادرها هستند، گمشدگان را به چادرهای محل استقرار خود راهنمایی و تحویل می‌دهند.

وی یادآور شد: فعالیت ما در عرفات از ظهر روز هشتم ذی‌الحجه به افق عربستان آغاز خواهد شد و تا بعد از ظهر روز نهم ذی‌الحجه که زائران به سمت منا حرکت می‌کنند، ادامه دارد.

اژدری درباره فعالیت این واحد در منا گفت: عمده کار این واحد در منا مربوط به بحث جمرات است که شیفت‌بندی لازم در این زمینه صورت گرفته و نفرات مشخص شده‌اند و در نقاط رفت و برگشت جمرات راهنمایان ایرانی مستقر خواهند شد.

مسؤول واحد راهنمایان از زائران ایرانی خواست که در مسیر رفت و برگشت جمرات به راهنمایان ایرانی با کاور زردرنگ توجه کنند و از مسیری که آنها مشخص می‌کنند، استفاده کرده و در مسیرهای انحرافی تردد نکنند.

وی افزود: زائران ایرانی در صورتی که در جمرات مسیر را گم کردند می‌توانند با شماره تلفن همراه ۰۵۶۱۹۶۶۲۳۸ تماس بگیرند و موقعیتشان را به ما اعلام کنند.

اژدری تصریح کرد: کارت نُسُک طراحی شده از سوی وزارت حج عربستان، در بحث شناسایی موقعیت زائران در مشاعر مقدسه کمکی نخواهد کرد، بنابراین ما از زائران می‌خواهیم در صورت گم کردن مسیر در عرفات و منا حتماً به ۹ مکتبی که در مشاعر مقدسه داریم، مراجعه کنند.

وی در پایان گفت: اگر زائران ایرانی جایی احساس کردند که مسیر را گم کرده‌اند و نیروهای ایرانی با کاورهای زردرنگ حضور ندارند، خیلی به مسیر خود ادامه ندهند و در صورت امکان به نیروهای پلیس مستقر مراجعه و یا با شماره تلفن همراه ذکرشده تماس بگیرند.
 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار جامعه