حضور ۸۷ هزار و ۶۵۰ نفر زائر ایرانی در مکه

فرهنگ

69522
حضور ۸۷ هزار و ۶۵۰ نفر زائر ایرانی در مکه

رئیس ستاد مکه در حج ۱۴۰۳ با اشاره به آخرین آمار و وضعیت زائران ایرانی بیان کرد: ۸۷ هزار و ۶۵۰ نفر از هم‌وطنانمان در مکه حضور دارند و ۵ درصد از این آمار به نیرو‌های خادمان و کارگزاران حج اختصاص دارد.

به گزارش گروه فرهنگی ایران آنلاین، غلامرضا رضایی مدیر عملیات حج و رئیس ستاد مکه در حج ۱۴۰۳ در گفتگو با پایگاه اطلاع‌رسانی حج، با اشاره به اینکه تمام زائران ایرانی هم اکنون در مکه مکرمه حضور دارند، اظهار داشت: در عملیات حج امسال توانستیم برای تمامی زائران ایرانی ویزا دریافت کنیم، اما ۱۴ نفر از هموطنانمان حدود ۴۸ ساعت مانده به پروازشان، سفر خود را لغو کردند و به دلیل فرصت اندک دیگر نوانستیم زئران دیگری را جایگیزن آنان کنیم.

رئیس ستاد مکه در حج تمتع ۱۴۰۳ با اعلام آمار زائران ایرانی گفت که با احتساب آن زائرانی که از سفر خود منصرف شدند اکنون ۸۷ هزار و ۶۵۰ نفر از هموطنانمان در مکه حضور دارند و ۵ درصد از این آمار به نیرو‌های ستادی و خادمان حج اختصاص دارد و این زائران در ۶۲ هتل مکه ساکن هستند و ۲۰ هتل هم در مدینه محل اقامت زائران است.

وی ادامه داد: امسال با همیاری مرکز پزشکی حج و زیارت و ارزیابی استطاعت جسمی زائران تعداد فوتی‌ها یک سوم سال گذشته بوده است و به این ترتیب تاکنون دو نفر در مکه و یک زائر در مدینه جان خود را از دست داده است. همچنین یک نفر از هموطنانمان در بازداشت به سر می‌برد و تعدادی هم به دلیل همراه نداشتن کارت شناسایی نوسُک چند ساعتی در بازداشت به سر برده‌اند.

رضایی با اشاره به این که بیش از ۱۲ هزار نفر از زائران ما را اهل سنت تشکیل داده‌اند ادامه داد: عملیات انتقال این زائران به ترویه ساعت ۵ بامداد روز جمعه انجام خواهد شد و سایر هموطنانمان با اولویت بانوان (ساعت یک بعد از ظهر) و آقایان (پس از غروب آفتاب) جمعه به وسیله بیش از ۶۰۰ دستگاه اتوبوس به مشاعر منتقل خواهند شد. علاوه بر این ۱۵۰ وسیله نقلیه هم کار خدمات و پشتیبانی از حجاج را برعهده دارند.
وی اعلام کرد: نخستین پرواز پازگشتی حجاج به میهن اسلامی هم روز ۱۵ ذی الحجه انجام می‌شود.


انتهای پیام/
منبع: تسنیم
دیدگاه ها
آخرین اخبار فرهنگ