کلنگ احیای پروژه زندیه به زمین زده شد

استان‌ها

69525
کلنگ احیای پروژه زندیه به زمین زده شد

وزیر کشور گفت: حفظ اصالت‌ها، هویت‌ها، پرداختن به بخش روشن تاریخ موجب نمایش پروژه زندیه شده تا با جلوه‌گری آن مردم به گذشته تاریخی خود توجه ویژه داشته باشند

به گزارش گروه استان‌های ایران آنلاین، وزیر کشور عصر امرز پنج‌شنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه زندیه، اظهار داشت: 

حفظ اصالت‌ها، هویت‌ها، پرداختن به بخش روشن تاریخ موجب نمایش پروژه زندیه شده تا با جلوه‌گری آن مردم به گذشته تاریخی خود توجه ویژه داشته باشند و از ارزش‌ها، اصالت‌ها و هویت‌ها دفاع و به خوبی آن را در معرض دید همگان قرار دهند.

احمد وحیدی ضمن تجلیل از مدیریت شهری کلانشهر شیراز در موضوع احیای پروژه زندیه، ابراز امیدواری کرد که این پروژه به خوبی اجرا، تداوم و تکمیل باید و این منطقه به منطقه بزرگ تاریخی شهر و مورد توجه ایرانگردان و جهانگردان تبدیل شود.

شهردار شیراز نیز در این مراسم خواستار کمک وزارت کشور برای ثبت جهانی زندیه شد و گفت: در شمال این پروژه اسکلت دو طبقه‌ای ساخته مقرر شده که شهرداری منطقه تاریخی فرهنگی در این مکان مستقر شود.

محمدحسن اسدی خاطرنشان کرد: قرارداد کفسازی، بدنه سازی و‌نورپردازی این پروژه به میزان 100 میلیارد تومان پیش‌بینی شده که ظرف یکسال اجرایی شود.

وی ادامه داد: تامین مالی این پروژه از طریق فروش و‌انتشار اوراق مشارکت پیش‌بینی شده است.

شهردار شیراز با بیان اینکه یکسری مستحدثات باید بنا و یکسری تملکاتی هم باید در مسیر اجرای پروژه انجام شود، گفت: در این پروژه سراغ تجاری سازی نخواهیم رفت و الاش خواهبم کرد که برای جذب گردشگر یک فضای مفرح ایجاد شود.


انتهای پیام/
منبع: تسنیم
دیدگاه ها
آخرین اخبار استان‌ها