پلیس سوئد ۳۰ دانشجوی حامی فلسطین را بازداشت کرد

بین‌الملل

69651
پلیس سوئد ۳۰ دانشجوی حامی فلسطین را بازداشت کرد

پلیس استکهلم ده ها دانشجو را که در تظاهرات صلح‌آمیز حمایت از فلسطین در موسسه سلطنتی فناوری «کی‌تی‌اچ» (KTH) شرکت کرده بودند، بازداشت کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین، پلیس سوئد دیروز (جمعه) تظاهراتی را که در آن دانشجویان در حال برپایی چادر در محوطه دانشگاه «کی‌تی‌اچ» بودند، مختل کرد.

بر اساس این گزارش، باوجود هشدارها مبنی بر تخلیه منطقه، دانشجویان حامی فلسطین که بر حق خود برای برگزاری این گردهمایی مسالمت‌آمیز پافشاری می‌کردند، با برخورد خشونت بار پلیس استکهلم مواجه شدند.

در همین حال، پلیس استکهلم ۳۰ دانشجو را که در این تظاهرات صلح‌آمیز در حمایت از فلسطین شرکت کرده بودند، بازداشت و به کلانتری منتقل کرد.

طبق این گزارش، این واکنش پلیس استکهلم اعتراضات بیشتری را برانگیخته است و جمعی از دانشجویان در محکومیت مداخله پلیس در اعتراضات و همبستگی با دانشجویان بازداشت شده، در مقابل پارلمان سوئد چادر برپا کردند.

اعتراضات در موسسه سلطنتی فناوری «کی‌تی‌اچ» بخشی از یک جنبش بزرگتر است که از دانشگاه کلمبیا در نیویورک آغاز شد و از آن زمان در دانشگاه‌های سراسر جهان گسترش یافت.

دانشجویان «کی‌تی‌اچ» نیز در ۲۰ مه (۳۱ اردیبهشت) به تظاهرات جهانی پیوستند و از حقوق فلسطینیان دفاع و با آرمان فلسطین ابراز همبستگی کردند.

رژیم صهیونیستی باوجود قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد مبنی بر آتش‌بس فوری، همچنان به جنایات خود ادامه می دهد در حالی که با محکومیت بین‌المللی مواجه شده است.

دانشجویان آمریکایی در دانشگاه‌های مختلف ایالات متحده در ماه‌های اخیر با برگزاری تظاهرات دانشجویی خواستار برقراری آتش‌بس کامل در غزه و پایان دادن به سرمایه‌گذاری دانشگاه‌های خود در شرکت‌های حامی رژیم اسرائیل شده‌اند.

این در حالی است که شمار شهدای تجاوزهای رژیم اسرائیل به نوار غزه از هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه)، به بیش از ۳۷ هزار نفر افزایش یافته است که بیشتر آنها زنان و کودکان هستند.

با گذشت بیش از هشت ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی در این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.
 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل