ثبت ۲۲ اردیبهشت به عنوان روز «ملی مشاغل خانگی» در تقویم کشور

اقتصاد

69712
ثبت ۲۲ اردیبهشت به عنوان روز «ملی مشاغل خانگی» در تقویم کشور

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی از ثبت روز ۲۲ اردیبهشت ماه به عنوان «روز ملی مشاغل خانگی و تولید خانه محور» در تقویم در تقویم ملی کشور خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایران آنلاین، «آزیتا همتیان» از مصوب شدن روز ۲۲ اردیبهشت به عنوان «روز مشاغل خانگی و تولید خانواده محور» در تقویم ملی کشور خبر داد.

وی تصریح کرد: در راستای گفتمان‌سازی عمومی مشاغل خانگی، دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی با هماهنگی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی نسبت به نامگذاری روز ملی مشاغل خانگی و درج در تقویم اصناف، حرفه‌ها و مشاغل کشور اقدام کرد.

رئیس دبیرخانه مشاغل خانگی هدف از این اقدام را فرهنگ‌سازی، گفتمان‌سازی، تشویق و هدایت متقاضیان به سمت کسب و کارهای خانگی عنوان کرد.

همتیان همچنین بر پررنگ کردن نقش مشاغل خانگی به عنوان یکی از مولفه‌های مهم سیاستگذاری در ایجاد اشتغال دولت سیزدهم تاکید کرد.

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی گفت: این اقدام در راستای بند ۴ مصوبات نشست ۳۰ مهر ماه سال ۱۴۰۲ ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی و به استناد ماده واحده «تقویم اصناف، حرفه‌ها و مشاغل کشور (مصوب نشست ۸۸۱ مورخ ۱۴۰۲.۰۲.۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی)» و تصمیم نشست ۸۲۰ مورخ ۱۴۰۳.۰۲.۲۵ شورای فرهنگ عمومی کشور است.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار اقتصاد