سفیر تهران تشریح کرد؛

۳ مولفه سیاست خارجی ایران در برابر عراق

بین‌الملل

69718
۳ مولفه سیاست خارجی ایران در برابر عراق

محمد کاظم آل صادق، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در یک ضیافت شام، میزبان اعضای اتحادیه اصحاب رسانه نجف بود.

به گزارش گروه بین‌المللی ایران آنلاین، به مناسبت صدوپنجاهمین سالروز تاسیس اتحادیه اصحاب رسانه عراق، محمد کاظم آل صادق، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، در یک ضیافت شام، میزبان اعضای اتحادیه اصحاب رسانه نجف بود.

در این نشست محمدکاظم آل صادق ضمن قدردانی از ابراز همدردی‌های گسترده مردم عراق با ملت ایران بعد از شهادت آیت‌الله رئیسی، بر برادری دو ملت و تعمیق این رابطه تاکید کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در ادامه حمایت از یکپارچگی سرزمینی عراق، برقراری ثبات در این کشور و شکوفایی اقتصادی آن کشور را به عنوان سه مولفه اصلی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در قبال همسایه خود بر شمرد.

آل صادق در پایان با مرور عیادت خود از مجروحین فلسطینی منتقل شده به بغداد، ملت فلسطین را مصداق «مقتدر مظلوم» توصیف کرد و از اصحاب رسانه خواست تا واقعیت‌های منطقه را به مخاطبان ارسال نمایند.

براساس اعلام سفارت ایران در عراق در پاسخ به اظهارات سفیر ایران، اعضای اتحادیه اصحاب رساله نجف، ضمن توصیف پیوند ایران و عراق به عنوان رابطه‌ای ممتاز و الگو، سفارت و کنسولگری‌های ایران اسلامی در عراق را، چون خانه خود دانستند و بر ضرورت افزایش تعاملات در حوزه رسانه و تولید آثار تلویزیونی مشترک تاکید کردند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل