صادرات محصولات دارویی ایران به ۵۰ کشور دنیا

جامعه

69722
string(635) "[{"name":"a","aspect":"16:9","width_small":"480","width_medium":"720","width_large":"960","_sy":"1","_sx":"1","_r":"0","_h":"348.75000000000006","_w":"620","_y":"53.62499999999997","_x":"0","source":"\/news\/photo\/1403\/03\/27\/ce688adecf78b8a14609c5e4be96a9a9.jpg","_pr_css":"display: block; width: 160px; height: 117.677px; min-width: 0px !important; min-height: 0px !important; max-width: none !important; max-height: none !important; transform: translateY(-13.8387px);"},{"name":"b","aspect":"1:1","width_small":"480","width_medium":"720","width_large":"960","_sy":"","_sx":"","_r":"","_h":"","_w":"","_y":"","_x":"","source":""}]" صادرات محصولات دارویی ایران به ۵۰ کشور دنیا

دبیر شورای سیاستگذاری صادرات سازمان غذا و دارو گفت: مواد اولیه و محصولات دارویی ایران توسط حدود ۱۰۰ شرکت به حدود ۵۰ مقصد صادراتی ارسال می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایران آنلاین، مهندس اصف مهدوی با بیان این مطلب، عنوان کرد: شرکت‌های ایرانی با توجه به ظرفیت چند برابری خطوط تولیدی دارو در مقایسه با نیاز داخل کشور، باید با یک برنامه‌ریزی هدفمند از مزایای صادرات محصول همچون ارزآوری و افزایش فروش، امکان تأمین مواد اولیه مورد نیاز از محل صادرات و همچنین کاهش قیمت تمام شده واحد به دلیل افزایش حجم تولید بهره‌مند شوند.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، وی افزود: در حوزه صادرات دارو علاوه بر لزوم انطباق با قوانین و الزامات رگولاتوری کشورهای مقصد، که خود گاه صادرکننده را از ادامه مسیر منصرف می‌سازد، موضوع مهم رقابت با محصولات دارویی وارد شده از سایر کشورهای تولیدکننده دارو، برای ورود و از آن مهم‌تر پایداری حضور در بازار هدف در میان است.

وی گفت: داروهای تولید شده در ایران به لحاظ قیمت با محصولاتی مانند داروهای اروپایی و به لحاظ کیفیت با محصولاتی مانند داروهای هندی رقابت‌پذیر است.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار جامعه