وزیر نیرو: مدیریت هوشمندانه برق مانع خاموشی در تابستان امسال است

اقتصاد

69759
وزیر نیرو: مدیریت هوشمندانه برق مانع خاموشی در تابستان امسال است

وزیر نیرو گفت: مدیریت هوشمندانه برق در بخش صنایع و اداری و همکاری مردم مانع خاموشی در تابستان سال جاری است.

به گزارش گروه اقتصادی ایران‌آنلاین، علی اکبر محرابیان روز دوشنبه در حاشیه آیین بهره‌برداری از بزرگترین و به روزترین واحد تولید پنل خورشیدی کشور با ظرفیت یک‌هزار و ۸۰۰ مگاوات و بهره‌برداری همزمان از ۱۲ نیروگاه تجدیدپذیر با ظرفیت ۷۰ مگاوات در هفت استان در مانا انرژی خمین در جمع خبرنگاران، افزود: صنایع در مدیریت مصرف برق به صنایع کوچک، متوسط و بزرگ تقسیم می‌شوند.

وی ادامه داد: ۵۶۰ هزار واحد صنعتی کوچک که دارای اقتصادی شکننده هستند، هیچگونه محدودیت ندارند.

وزیر نیرو ادامه داد: صنایع متوسط که بیشتر در شهرک‌های صنعتی هستند، مطابق قانون، یک روز تعطیلی کارکنان را دارند و در بقیه روزها به طور شبانه‌روزی می‌توانند مصرف برق داشته باشند.

محرابیان ادامه داد: ۷۰۰ واحد صنعتی بزرگ در زمان اوج، باید مصرف خود را کاهش دهند و در ساعت غیر اوج می‌توانند دریافت برق خود را افزایش دهند.

وی بیان کرد: ادارات نیز در ساعت اداری ۳۰ درصد و در ساعت غیر اداری ۶۰ درصد مصرف برق را باید کاهش دهند.

وزیر نیرو تاکید کرد: مردم در ۲ سال اخیر بالاترین همکاری را در مصرف برق داشتند و اگر این همکاری در تابستان امسال نیز ادامه داشته باشد، کمترین مشکل را در تامین برق خواهیم داشت.

محرابیان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دولت سیزدهم برای رفع ناترازی برق، توسعه نیروگاه‌های حرارتی و تجدیدپذیر را در دستور کار قرار داد و قوانین و با حمایت‌های خوب شهید رئیسی اقتصاد برق‌های تجدید پذیر اصلاح شد.

وی توضیح داد: ماده ۱۲ رفع موانع تولید برای حمایت از سوخت ذخیره شده برای توجیح سرمایه گذاری‌ها در دستور کار قرار گرفت.

وزیر نیرو گفت: ۲۲ هزار مگاوات نیروگاه در دست ساخت داریم که نیمی از آنها تجدید پذیر هستند و ماهانه شاهد بهره‌برداری از نیروگاه‌ها هستیم.

محرابیان افزود: مانا انرژی جزو افتخارات صنعت برق کشور است که زیرساخت لازم برای توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر با ظرفیت ۲ هزار و ۳۰۰ مگاوات را تامین می‌کند.

وی تاکید کرد: فناوری در این حوزه مهم است، چراکه رشد علم در این حوزه سریع است و بهره‌وری را افزایش می دهد و مانا انرژی در لبه توسعه علم حرکت می‌کند.

ایران آنلاین
انتهای پیام/
منبع: ایرنا
دیدگاه ها
آخرین اخبار اقتصاد