مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اعلام کرد

افزایش پوشش بیمه‌ای عشایر و روستاییان در دولت سیزدهم

جامعه

69800
افزایش پوشش بیمه‌ای عشایر و روستاییان در دولت سیزدهم

برخی افراد در مشاغل آزادی همچون کشاورزی و دامداری اشتغال دارند که با گذشت عمر دیگر نمی‌توانند همچون دوران جوانی فعالیت کرده و درآمد داشته باشند و در این میان بیمه اجتماعی و دریافت مستمری در سنین بازنشستگی نقش پررنگی ایفا می‌کند.

به گزارش گروه جامعه ایران آنلاین، دولت برای حمایت از این گروه از افراد صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر را راه‌اندازی کرده و خود کارفرمای این گروه از شهروندان شده است تا با پوشش بیمه دیگر شاهد فقر سالمندی نباشیم که دراین میان دولت سیزدهم با جذب بیش از یک میلیون و ۳۵ هزار نفر از کشاورزان، روستاییان و عشایر فاقد بیمه در دو سال اخیر موفق شده است معادل ۵۰ درصد کل عملکرد صندوق در سنوات گذشته جذب بیمه شده داشته باشد.
بیت‌اله برقراری، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر درباره روندی که این صندوق طی کرده است به «ایران» گفت: مهم‌ترین مؤلفه برای هر صندوق بیمه‌ای پشتیبانی است که در این زمینه به پشتیبانی یک به ۱۰ ارتقا پیدا کرده‌ایم همچنین در سال گذشته شاهد رشد ۱۶۵ درصدی بودجه و افزایش ۶۰ درصدی سطوح درآمدی برای نخستین بار در این صندوق بودیم که به دلیل برنامه‌ریزی دقیق، علمی و اقتصادی رخ داد.
برقراری با بیان اینکه به طور کلی پوشش بیمه‌ای صندوق عشایر به بیش از ۳ میلیون نفر رسیده است به جذب بیمه شده جدید اشاره کرد و گفت: توانستیم بیش از یک میلیون و ۳۵ هزار نفر از کشاورزان، روستاییان و عشایر فاقد بیمه اجتماعی در کشور را در دو سال اخیر بیمه کنیم که تقریباً معادل ۵۰ درصد کل عملکرد صندوق از ابتدای تأسیس تا قبل از آغاز به کار دولت سیزدهم است همچنین با پیگیری‌های صورت گرفته در احکام برنامه هفتم توسعه بر خلاف سنوات گذشته نام صندوق بیمه اجتماعی آمده و دولت مطالبات صندوق را پیگیری می‌کند.

افزایش 57 درصدی حضور زنان در صندوق بیمه عشایر
وی تصریح کرد: افزایش پوشش بیمه اجتماعی زنان در صندوق ۴۱ درصد بوده که اکنون به بیش از ۵۷ درصد افزایش یافته و ۶۰۰ هزار نفر از بانوان کشور تحت پوشش این بیمه هستند. در این دوره تلاش کردیم از ظرفیت جوانان متعهد استفاده کنیم و امیدواریم همین نگاه و بصیرت با قدرت و جدیت پیگیری شود. مدیرعامل صندوق بیمه عشایر افزود: عملکرد صندوق تنها در دو سال اخیر معادل ۹۹ درصد عملکرد دولت‌های نهم و دهم و بیش از ۸۰ درصد عملکرد دولت‌های یازدهم و دوازدهم بوده است.

بیش از دو میلیون مادر غیرشاغل مشمول بیمه رایگان شدند
برقراری با اشاره به اجرای ماده 21 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در این صندوق گفت: با حمایت‌های دولت سیزدهم در جهت عمل به قانون جوانی جمعیت، پوشش بیمه اجتماعی رایگان برای بیش از دو میلیون و 200 هزار نفر از مادران غیرشاغل روستایی و عشایری کشور اجرا شد که در گام اول تأمین اعتبار توسط دولت برای بیش از 311هزارنفر از مشمولین رقم خورده است. وی با بیان اینکه میانگین تمدید بیمه پردازی بیمه شدگان صندوق در دولت مردمی سیزدهم به 81 درصد رسیده است، افزود: در دو سال نخست دولت مردمی افزایش63 درصدی حقوق و مستمری بیمه شدگان صندوق را که برای حداقل بگیران با افزایش 210 درصدی همراه بوده است، داشتیم همچنین سه هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی برای مستمری بگیران صندوق بدون نیازبه حضوردر بانک و ارائه هرگونه ضامن در نظر گرفته شده است.

منبع: روزنامه ایران

محدثه جعفری
خبرنگار


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار جامعه