۸۳ میلیون تن کالا از مبدأ استان فارس جابه‌جا شد

اقتصاد

69840
۸۳ میلیون تن کالا از مبدأ استان فارس جابه‌جا شد

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس ضمن تشریح عملکرد ۱۰۰۰ روزه دولت سیزدهم در حوزه معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس از جابه‌جایی ۸۳ میلیون تن کالا از مبدأ استان به کل کشور طی این مدت خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایران آنلاین، محسن عمادی ضمن تشریح عملکرد ۱۰۰۰ روزه دولت سیزدهم در حوزه معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس از جابه‌جایی ۸۳ میلیون تن کالا از مبدأ استان به کل کشور طی این مدت خبر داد و اظهار داشت: حدود ۲ میلیون تن کالای اساسی توسط ناوگان حمل و نقل کالای استان فارس در این مدت جابجا شد.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با اشاره به طرح‌های مختلف حمل و نقل مسافر در طول سال گفت: ۲۷ میلیون نفر مسافر طی فعالیت یک هزار روزه دولت سیزدهم از مبدأ این استان جابه‌جا شدند.

وی با اشاره به نقش ارتقای فرهنگ ترافیکی عنوان کرد: در طول فعالیت دولت پربرکت سیزدهم، تعداد ۳۵ هزار راننده بخش حمل و نقل، آموزش‌های لازم را گذراندند و با توجه به شرایط ویژه مدارس حاشیه راه ها، ضمن ارتقای ایمنی فیزیکی مدارس ۳۵ هزار و ۴۰۰ دانش آموز، آموزش ترافیکی دیدند.

عمادی با اشاره به تأکید دولت سیزدهم بر اصلاح و تسهیل گری در صدور مجوز‌ها گفت: در استان فارس ۱۴ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی به بهره برداری و ۱۰۲ موافقت اصولی مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی صادر و ۱۵ مجتمع نیز در حال ساخت است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با اشاره به اهمیت بررسی فنی خودرو‌های سنگین گفت: در دولت سیزدهم ۵ مجوز جدید مراکز معاینه فنی سنگین و فوق سنگین صادر شده است.

وی در خصوص هوشمندسازی راه‌ها عنوان کرد: در طول دولت سیزدهم ۷۰ سامانه هوشمند حمل و نقل جاده‌ای نصب و راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به تلاش دولت سیزدهم برای جلوگیری مهاجرت از روستا گفت: در طول فعالیت ۱۰۰۰ روزه دولت سیزدهم ۲۰۵ کیلومتر راه روستایی جدید ساخته شد.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس ضمن تشریح سایر اقدامات مؤثر صورت گرفته در دولت سیزدهم گفت: یک سامانه توزین حین حرکت به سامانه‌های موجود اضافه و ۵ پل عابرپیاده در محور‌های برون شهری توسعه و احداث شد.

عمادی در خصوص ارتقای ایمنی راه‌ها عنوان کرد: در دولت سیزدهم ۱۷۴ نقطه پرتصادف در استان اصلاح و یا رفع شده و همچنین ۲۳۵۰۰ کیلومتر از شبکه راه‌ها ایمن سازی و ۱۷۶۰۰ کیلومتر خط کشی محور‌ها اجرا شده است.

وی با اشاره به وقوع حوادث طبیعی متعدد و تردد مستمر و سنگین در بسیاری از محور‌های فارس گفت: در طول فعالیت ۱۰۰۰ روزه دولت سیزدهم ۶۱۹ دستگاه ابنیه فنی راه‌ها احداث و یا مقاوم سازی شده است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس ضمن تأکید بر تنوع آب و هوایی در استان و عملیات‌های مختلف راهداری در فصول مختلف سال تصریح کرد: ۴۱ هزار کیلومتر عملیات راهداری زمستانی شامل برف روبی، نمک پاشی و... اجرا شد و ۲۰ دستگاه ماشین آلات راهداری به ناوگان راهداری استان اضافه شد.


انتهای پیام/
منبع: تسنیم
دیدگاه ها
آخرین اخبار اقتصاد