سرتیپی در گفت‌وگو با «ایران آنلاین»:

رشد سه برابری سینمای ایران در دولت سیزدهم/ دولت چهاردهم به توسعه و تجهیز سالن‌های سینما کمک کند

بهار خسروی

بهار خسروی

فرهنگ

69849
رشد سه برابری سینمای ایران در دولت سیزدهم/ دولت چهاردهم به توسعه و تجهیز سالن‌های سینما کمک کند

رئیس کانون پخش‌کنندگان سینمای ایران با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ به نسبت سال ۱۴۰۱ با یک فروش سه برابری مواجه شدیم، گفت: قطعا امسال هم اگر به همین منوال پیش برود رشد بالاتری را شاهد خواهیم بود.

علی سرتیپی رئیس کانون پخش‌کنندگان سینمای ایران و تهیه کننده سینما در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایران آنلاین درباره فروش سینماهای کشور در دولت سیزدهم گفت: ابتدای دولت سیزدهم به خاطر دوران کرونا و محدودیت‌های اعمال شده سینمای ایران وضعیت و حال خوبی نداشت. یک سال اول به همین منوال گذشت.

وی ادامه داد: در دو سال گذشته رشد خوبی برای سینماهای ایران به وجود آمد و این رشد هم دلایل مختلفی دارد. از این دلایل می‌توان به افزایش تعداد سالن‌های سینما، افزایش فیلم‌های مورد علاقه عموم مردم، کمک به تبلیغات توسط وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی و ... اشاره کرد. همچنین بلیط سینما به نسبت تفریحات و سرگرمی‌های دیگر ارزان‌تر اس که این رقم در دیگر کشورهای دنیا ۱۰ یا ۱۲ برابر است.

رئیس کانون پخش‌کنندگان سینمای ایران اظهار کرد: مردم از فیلم‌های اکران شده استقبال می‌کنند. نوع فیلم‌ها موجب شده که اتفاق خوبی برای سینمای ایران رقم بخورد. در سال ۱۴۰۲ به نسبت سال ۱۴۰۱ با یک فروش سه برابری مواجه شدیم. قطعا امسال هم اگر به همین منوال پیش برود فکر می‌کنم رشد بالاتری را شاهد باشیم، چون هم تعداد سالن‌های سینما در حال افزایش است، هم فیلم‌های خوبی ساخته شده و هم اینکه فیلم‌ها بهتر از گذشته به مخاطب معرفی می‌شوند.

سرتیپی درباره انتظار جامعه سینمایی ایران از دولت چهاردهم بیان کرد: امیدواریم که این دست فرمان در دولت آتی هم باشد. ما باید  بیشتر به این فکر باشیم که سینما تفریح است که خانواده‌ها را دور هم جمع می‌کند و جوانان تفریح ارزان و سالمی را خواهند داشت. باید به این نکته توجه کنیم که مسائل سیاسی، اجتماعی و فلسفی در ذات سینما جایی ندارد.

تهیه کننده سینما اظهار کرد: سینما با همین شکل که در حال پیشروی است قطعا فیلم‌های بهتری هم ساخته خواهد شد و این استقبال از جانب مردم جامعه بیشتر هم خواهد شد. دولت باید به ساخت سالن‌های سینما و تجهیز آن‌ها کمک کند. به نظرم بهتر است هزینه‌ای که بابت برخی تولیدات صرف می‌شود، برای ساخت سالن‌، تجهیز و نوسازی سالن‌های سینما چه در تهران و چه در شهرستان‌ها استفاده شود.

سرتیپی ادامه داد: ما هزینه‌هایمان دلاری است و همه امکانات مورد نیازمان از خارج از کشور تامین می‌شود اما قیمت بلیط به ریال است. دولت باید کمک کند سالن‌های سینما به پروژکتور و امکانات روز دنیا مجهز شوند و کیفیت سالن‌ها بالا برود. همچنین برای تولیداتی که مردم با آن ارتباط می‌گیرند هم کمک شود.

رئیس کانون پخش‌کنندگان سینمای ایران خاطرنشان کرد: ما روز گذشته سینمایی سه سالنه را در بندرعباس افتتاح کردیم. استقبال بی نظیری صورت گرفت به طوری که از روز اول ظرفیت سالن‌ها پر شد و همه بلیط‌های آن خریداری شد. این نشان می‌دهد که اگر امکانات و کیفیت خوبی به خصوص در شهرستان‌ها و مناطق محروم به مردم ارائه شود آن‌ها هم استقبال خوبی می‌کنند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار فرهنگ