«نقالان علوی» سال آینده بین‌المللی می‌شود/ تشریح جزییات ششمین دوره

فرهنگ

69862
«نقالان علوی» سال آینده بین‌المللی می‌شود/ تشریح جزییات ششمین دوره

دبیر علمی ششمین جشنواره سراسری «نقالان علوی» با بیان اینکه این جشنواره امسال دارای دبیرخانه دائمی شده، گفت: حوزه جغرافیایی این رویداد گسترده و از سال آینده به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی ایران آنلاین، نشست خبری ششمین جشنواره سراسری «نقالان علوی» سه‌شنبه- ۲۹ خردادماه- با حضور حجت‌الله‌ ناظری معاون مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، حجت الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدجواد جلالی دبیر علمی و حسین ظاهری دبیر این رویداد هنری در سالن صفارزاده حوزه هنری برگزار شد.
 
در ابتدای این نشست حجت‌الله‌ ناظری معاون مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری به تغییرات و ویژگی‌های جشنواره نقالان علوی اشاره کرد و با اشاره به اضافه‌شدن بخش طلاب به ششمین دوره این جشنواره از برگزاری این رویداد به شکل گسترده‌تر در سال آینده خبر داد.
 
حسین ظاهری نیز در این نشست گفت: امسال بعد از تلاش و تجربه پنج دوره پیشین، جشنواره سراسری «نقالان علوی» شکل پربارتر به خود گرفته و با محوریت مدح و منقبت حضرت علی (ع) و تبلیغ معارف غدیر در قالب هشت بخش مسابقه بزرگسالان، بخش طلاب، مسابقه دانش‌آموزی، مسابقه طومارنویسی، پژوهش و پایان‌نامه‌های برتر دانشجویی و بخش نمایشگاه پرده‌ها، و نقاشی خیالی‌سازی برگزار می‌شود.
 
وی افزود: شایسته بود در جشنواره، بخش اجرا مسابقه و صحنه پربارتر شود و با هدایت و راهنمایی شورای سیاستگذاری جشنواره بخش کودک و نوجوان با میانگین سنی متفاوت‌تری برگزار می‌شود و از ۱۷ استان شرکت‌کننده خواهیم داشت.
 
ظاهری با بیان اینکه در این دوره همچنین بخش طلاب نیز به دیگر بخش‌ها اضافه شده است، اظهارداشت: در مرور تاریخ نقالی و پرده‌خوانی کسانی که روایت‌های نقالی و پرده‌خوانی را انجام می‌دادند عالم بر علوم دینی و مسلط بر حدیث و کلام خدا و داستان‌های تاریخی بودند و چون طلاب به شکل تخصصی در حوزه معارف اسلام فعالیت می‌کنند و اهل منبر هستند و تکلیفشان تبلیغ معارف دینی است، شایسته بود که بخش طلاب به این جشنواره اضافه شود.
 
دبیر هنری ششمین جشنواره سراسری «نقالان علوی» بیان کرد: هیات انتخاب آثار در این دوره سعی کرده است تا حساسیت بیشتری داشته باشند و آثار این جشنواره نمونه خوبی برای جوان‌ترها باشد و افراد با شکل صحیح نقالی و پرده‌خوانی بیش از پیش آشنا شوند.

انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار فرهنگ