ایران و روسیه در برپایی المپیادهای فرهنگیِ استعدادهای جوان همکاری می‌کنند

فرهنگ

69952
ایران و روسیه در برپایی المپیادهای فرهنگیِ استعدادهای جوان همکاری می‌کنند

در راستای پیشبرد اهداف توسعه روابط در حوزه فرهنگی، ایران و روسیه در برپایی المپیادهای فرهنگی و مهارتی استعدادهای جوان همکاری می‌کنند.

به گزارش گروه فرهنگی ایران آنلاین، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه با یلنا شمیلیاوا، رئیس شورای قلمرو فدرال سیریوس و رئیس بنیاد استعداد و موفقیت روسیه دیدار و گفت‌‎وگو کرد.

مسعود احمدوند بر لزوم توسعه همکاری‌های فرهنگی، هنری و آموزشی ایران و روسیه تاکید کرد و توضیحاتی پیرامون ظرفیت‌ها و استعدادهای جوان ایرانی در حوزه فرهنگ و هنر ارائه داد.

وی نقش جدی و مؤثر نسل جوان و نوجوان را در دو کشور به ویژه در ساختار فرهنگی و اجتماعی جامعه یادآور شد و اظهار داشت: شناخت استعدادها و ظرفیت‌های این نسل پویا و فعال می‌تواند در پیشبرد اهداف توسعه روابط در حوزه فرهنگی دو کشور کمک‌کننده باشد.

احمدوند افزود: در این خصوص و برای انجام اقدام عملیاتی می‌توانیم با همکاری یکدیگر، المپیادهای فرهنگی و مهارتی استعدادهای جوان را برگزار کنیم.

از مشارکت در برگزاری رویدادهای فرهنگی دو کشور استقبال می‌کنیم

یلنا شمیلیاوا که ریاست شورای علم و آموزش ریاست جمهوری روسیه را نیز برعهده دارد، ضمن ابراز امیدواری در توسعه همکاری‌ها عنوان کرد: ما از مشارکت در برگزاری رویدادهای فرهنگی دو کشور ایران و روسیه که اکنون در سطح بالایی از روابط هستند در زمینه شناسایی استعدادهای جوان در حوزه‌های مختلف مهارتی و فرهنگی استقبال می‌کنیم.

وی همچنین، آمادگی حوزه فدرال سیریوس را برای برپایی جشنواره‌های فرهنگی برای معرفی ظرفیت‌های ایرانی اعلام کرد.

بنیاد آموزشی «استعداد و موفقیت» مرکز اطلاعات و تحلیل و پشتیبانی از افرادی‌ است که توانایی و مهارت‌های برجسته‌ای از خود نشان داده‌اند. این بنیاد به ابتکار رئیس جمهور فدراسیون روسیه در ۲۴ دسامبر ۲۰۱۴ توسط چهره‌های مشهور روسیه در حوزه علم، ورزش و هنر تأسیس شد. مرکز آموزش سیریوس زیر نظر این بنیاد، فعالیت‌های خود را بر اساس اساسنامه بنیاد و مجوز انجام فعالیت‌های آموزشی با حمایت و هماهنگی وزارت آموزش و پرورش و علوم، وزارت ورزش و وزارت فرهنگ فدراسیون روسیه انجام می‌دهد و سالانه از استعدادهای شناسایی شده حمایت می‌کند.
 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار فرهنگ