پورمحمدی: خدمات‌رسانی عدالت‌محور مسئله اساسی برای همه دولت‌ها است

سیاست

70038
پورمحمدی: خدمات‌رسانی عدالت‌محور مسئله اساسی برای همه دولت‌ها است

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: خدمات‌رسانی عدالت‌محور مسئله اساسی برای همه دولت‌هاست که در دو دهه گذشته جدی‌تر مطرح شد.

به گزارش گروه سیاسی ایران آنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شامگاه پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ در دومین مناظره تلویزیونی ۶ نامزد انتخابات که با موضوع اقتصادی -خدمات رسانی عدالت محور دولت- برگزار شد، در فرصت ۴ دقیقه اول بخش اول خود گفت: خدمات‌رسانی عدالت‌محور مسئله اساسی برای همه دولت‌هاست که در دو دهه گذشته جدی‌تر مطرح شد تا یارانه‌ها را به نحوی توزیع کنیم که خدمات مناسب به همه طبقات به ویژه محرومان برسد و عدالت هم رعایت شود.

وی افزود: اما واقعیت این است که این حجم توزیع یارانه‌ها موجب آسایش و آرامش و رضایت طبقه محروم نشده و الان مشکلات اقتصادی زیادتر شده و عدالت هم چندان که مطلوب بود رعایت نشده است.

پورمحمدی تاکید کرد: این امر منجر به غنی‌شدن یک عده و کم‌شدن دهک‌های طبقه متوسط و فقیر شدن طبقات پایین و گسترش دهک‌های فقیر شده و این آماری است که اعلام شده است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: تقریباً توسعه توزیع یارانه‌ها به این شکل همزمان شد با تحریم‌ها. وقتی که نزدیک به ۱۷ تا ۱۸ سال تحریم‌ها انجام شده، اول خیلی از ما انکار کردیم و اهمیتی ندادیم، توجه نکردیم، همان موقع باید کنترل می‌کردیم، اجازه نمی‌دادیم نهادهای بین‌المللی همه ابزار و شبکه‌هایی که ما نیاز داریم  واقتصاد خودمان را با آن تقویت کنیم، را چنین کنند.

وی ادامه داد: در زمان آقای احمدی‌نژاد در اواخرش پذیرفت و در گزارش‌هایش بود. اما متأسفانه داستان نقل و انتقال مالی پیش آمد که جلوه دیگری از محدودیت‌سازی برای کشور ما شد؛ مثل اف‌ای‌تی‌اف که اواخر دولت آقای احمدی‌نژاد این قصه باز مطرح شد، نامه‌اش نوشته شد و برخی دوستانی که در این جلسه هستند نامه‌اش را نوشتند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: اما عملاً ۱۰ تا ۱۱ سال است که این وضعیت باقی مانده و کل اقتصاد ما برای تبادل مالی قفل است. پس طبعاً یک بخش جدی که نمی‌توانیم کار کنیم و مشکل داریم این است که منابع نداریم و اقتصاد ما در ریل درستی نیست.

پورمحمدی یادآور شد: تحریم‌ها هم تشدید شد و فشارهای بیشتری وارد کرد. در داخل قرار بود خنثی‌سازی کنیم. اولین یا دومین جلسه دولت یازدهم سئوال شد بهترین پیشنهاد اعلام شود. من گفتم در سازمان بازرسی در زمان دولت قبلی کار کردیم و یارانه‌ها یک مشکل جدی است. حجمش گسترده است، هدفمند نیست، کل منابع ما را می‌بلعد و در کنارش هم فساد توزیع شده است اما حرف‌های خوبی هم پاسخ داده نشد.

وی ادامه داد: دوستانی که اینجا هستند یا به خنثی‌سازی تحریم و فضاسازی اجتماعی بی‌توجه بودند یا برای خنثی‌سازی داخلی که اقتصاد مقاومتی فرمایش رهبری است چه اقدامی انجام دادند؟ ۱۵ تا ۱۶ سال گذشته است و این دوستانی که دور این میز نشسته‌اند درگیر بودند کجا جدی عمل کردند؟ کجا برخورد کردند؟ هفت تا هشت روز است تبلیغات انتخاباتی شروع شده و فضای اجتماعی کشور هنوز داغ نیست، معلوم است حس جدی ندارند، اعتماد ندارند و صداقت ما را جدی نمی‌بینند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما باید برگردیم به اعتمادسازی خود و برگردیم به پیشینه خود که با صداقت چه کار کرده‌ایم؟ کسانی که حقایق و واقعیت‌های اجتماعی را قبول نداشتیم و هیچ تلاش برای کنترل آن نداشتیم و برای خنثی‌سازی نداشتیم و الان برای آن نسخه می‌پیچیم. معلوم است که مردم قبول نمی‌کنند و راهکارها هم ناقص می ماند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار سیاست