رشد ۷۴ درصدی خرید تضمینی گندم نسبت به ابتدای دولت سیزدهم
اقتصاد
70054
مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی، گفت: میزان خرید تضمینی گندم امروز نسبت به ابتدای دولت سیزدهم یعنی مشابه سال ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ معادل ۷۴ درصد رشد داشته است.
به گزارش گروه اقتصادی ایران آنلاین، سهراب سهرابی افزود: بر اساس گزارش سامانه شرکت بازرگانی دولتی ایران(سیفا)، میزان خرید تضمینی گندم تا پایان روز پنج شنبه ۳۱ خرداد ماه به میزان ۴.۷۷۰ میلیون تن و ارزش گندم های خریداری شده معادل ۸۴ همت است.
مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: بیشترین میزان خرید به ترتیب مربوط به استان خوزستان ۱.۶۱۱ میلیون تن، گلستان ۹۵۳ هزار تن، فارس ۵۳۳ هزار تن، ایلام ۲۹۵ هزار تن است.
وی اظهارداشت: میزان خرید تضمینی مشابه سال گذشته در همین مدت زمان ۴.۵۶۷ میلیون تن است.
به گفته سهرابی، میزان افزایش خرید در مقایسه با سال گذشته ۲۰۳ هزار تن معادل ۴.۵ درصد رشد داشته است.
وی گفت: میزان خرید مشابه در سال زراعی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ به میزان ۳.۲۴۳ میلیون تن و میزان افزایش خرید معادل ۱.۵۲۹ میلیون تن و معادل ۴۷ درصد رشد داشته است.
وی یادآورشد: میزان خرید مشابه در سال زراعی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ به میزان ۲.۷۳۸ میلیون تن و میزان افزایش ۲.۰۳۳ میلیون تن و معادل ۷۴ درصد رشد داشته است.
مجری طرح گندم، اقدامات فنی و اجرایی راهبرد های جدید وزارت جهاد کشاورزی برای حداکثر سازی تولید با حفظ منابع پایه و بستر های تولید را از عوامل تاثیرگذار در رشد تولید گندم در سال جاری عنوان کرد.
وی با اشاره به سخنان اخیر وزیر جهاد کشاورزی اقدامات راهبردی وزارت جهاد کشاورزی را حداکثر سازی تولید با حفظ منابع پایه و بسترهای تولید را از راهبرد های وزارت جهاد کشاورزی در مدیریت و راهبری بخش کشاورزی دانست و گفت: با اتخاذ این راهبرد تولید در بخش کشاورزی تا جایی که علم ، دانش و فن آوری های روز تعیین کنند، مجاز است.
وی اضافه کرد: براین اساس بجای تعیین سطح کلی تولید ، تولید مجاز در سطح خرد و مزرعه مدنظر می باشد و میزان آن می تواند حاصل جمع تولیدات سطح خرد مجاز شده باشد.
سهرابی افزود: همچنین یکنواختی، توازن بخشی، صادرات محوری ؛ و دانش بنیانی تولید از راهبرد های پنج گانه وزارت جهاد کشاورزی که بطور توامان در دست اجراست و حاصل اجرای یکساله آنها افزایش بیش از یک میلیارد دلاری صادرات و بهبود و مثبت سازی بیش از دو میلیارد دلاری تراز تجاری کشاورزی و آرامش نسبی در بازار داخلی محصولات کشاورزی و غذایی است.
انتهای پیام/