تبلیغ معارف دین اسلام به زبان روز

فرهنگ

70087
تبلیغ معارف دین اسلام به زبان روز

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با انتشار پیامی به مناسبت روز تبلیغ نوشت: تبلیغ وظیفه‌ای حکومتی و یا متعین در یک صنف و قشر خاص یا یک نهاد سازمانی و دولتی نیست و همه آحاد مؤمنین به قدر تعلق و بهره‌مندی از معارف دینی در این امر خطیر سهیم بوده و هستند.

به گزارش گروه فرهنگی ایران آنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، به مناسبت یکم تیرماه روز تبلیغ و اطلاع رسانی پیامی صادر کرده است که متن آن به این شرح است:

اقتضای نهضت توحیدی انقلاب اسلامی صف‌بندی میان دو جبهه حق و باطل است و لاجرم دشمنی‌ها و تقابل‌هایی را برمی‌انگیزد به ویژه در دورانی که حربه‌ سرسلسله دشمنی یعنی ابلیس و اعوان قسم خورده‌اش قلب مضامین دینی بی‌تفاوت‌سازی مردم نسبت به دین نشر انحرافات و ترویج زشتی‌هاست؛ پیشبرد نهضت نشر خوبی‌ها به مثابه قیام مجاهدانه بر تک تک ما مفروض است.

هر چند سازمان تبلیغات اسلامی از ارکان ترویج و توسعه فرهنگ دینی در کشور است اما پر واضح است که همه باید در امر تبلیغ اسلام مشارکت داشته باشیم. تبلیغ وظیفه‌ای حکومتی و یا متعین در یک صنف و قشر خاص یا یک نهاد سازمانی و دولتی نیست و همه آحاد مؤمنین به قدر تعلق و بهره‌مندی از معارف دینی در این امر خطیر سهیم بوده و هستند.

البته تعمیق تفقه و تفکر برای فهم باطن و حقیقت معارف اصیل و کاربردی اسلام ناب محمدی (ص) و همچنین ارتقای دستگاه محاسباتی معاد باور و در یک کلام رشد عقلانیت دینی وظیفه هر مؤمن دلسوزی است که در اصل هر آنکه دل و جان و ذهن خود را به خدا سپرده باشد؛ با گفتار، کردار ظاهر و باطنش مبلغ دین خواهد بود، بدون شک توقع می‌رود که در مسئله تبلیغ به عمق و غنای بیشتری برسیم و صد البته هم واقفیم که آنچه امروز در ساحتِ تبلیغ می‌گذرد از آن غنا و ژرفای اصیل اسلامی فاصله دارد. اما بخش‌های تخصصی سازمان تبلیغات اسلامی در عرصه‌های مختلف تبلیغ و ترویج اسلام ناب محمدی (ص) با دو رسالت اصلی «تبیین و عرضه فکر و فرهنگ و معارف اسلامی با توجه به نیازهای روز و با نوآوری در ادبیات و روش‌ها» و «رصد و مقابله هوشمندانه با تهاجمات فکری و فرهنگی و تبلیغی و رسانه‌ای دشمنان دین و انقلاب و کشور» فعال و مشغول به خدمت رسانی مخلصانه هستند.

تلاش داریم این سازمان در عین خدمت رسانی و پشتوانه بودن برای حرکت‌های خودجوش مردمی برآمده از روح و جان‌های پاک به جایگاه اصلی خود یعنی تبدیل شدن به نهاد راهبری و پشتیبانی جریان مردمی تبلیغ اسلامی نزدیکتر شود چه آنکه حرکت‌های مؤمنانه و مجاهدانه‌ای که در مدار افق گشایی ولی جامعه و مبتنی بر اندیشه‌ها، بیانات و انتظارات امامین انقلاب اسلامی باشد را پشتیبانی و حمایت نموده و خواهیم کرد.

همه ما خادمان نهضت تبیین اسلام ناب کمر همت بسته‌ایم که با درک اقتضائات اجتماعی تبلیغ و فهم این نکته که فطرت انسان به طور طبیعی در پی حرف تازه و نو می‌گردد در این بازار متنوع و متکثر فکری و ذائقه‌ای به زبان روز از معارف حقه دین مبین خود سخن بگوییم و با پیوند زدن حلقه‌های زنجیره تولیدات فرهنگی و با محوریت قرار دادن مسئله جهاد تبیین در همه برنامه‌ریزی‌ها و خروجی‌ها ضمن توجه به توسعه مخاطب آن حقیقت روشن را با همه ملاحظات و دقت‌های بسیاری که برای خود تعریف و تعیین کردیم بازنمایی و روایت‌پردازی کنیم.

همدلی بر پایه مشترکات بین فعالان و موثرین سپهر فرهنگی انقلاب اسلامی را از مهمترین الزامات طی این طریق می‌دانیم و معتقدیم که مصلح خود باید صالح باشد. لذا علی رغم همه مجاهدت‌های بی‌وقفه و مخلصانه دوستان، همکاران و عزیزان همراه در ساحت تبلیغ با اشراف بر کاستی‌ها پذیرای نقدها، نظرات و پیشنهادات همه مسئولان و هموطنان مؤمن و شریف خود هستیم.

با سپاس خاضعانه از ساحت مقدس پروردگار و با تضرع و خشوع سر بر سجده شکر می‌گذارم که توفیق خدمت به مردمی شریف را به واسطه امر ولی حکیم و فرزانه‌مان بر دوش ما نهاد و ضمن طلب شرح صدر توفیق هدایت اعطای فرقان و معرفت اختیار در این مسیر سخت و مقدس به عنوان کمترین خادم نهضت تبیین اسلام ناب از همه آنهایی که در این سال‌ها در این وادی مقدس عمر خود را مصروف داشته و دارند کمال تشکر و خاکساری را به عمل می‌آورم.


انتهای پیام/
منبع: تسنیم
دیدگاه ها
آخرین اخبار فرهنگ