پزشکیان: ما با زنان و دختران اخلاقی برخورد نکردیم

سیاست

70100
پزشکیان: ما با زنان و دختران اخلاقی برخورد نکردیم

کاندیدای انتخابات ریاست‌‌جمهوری گفت: در حوزه تربیت دختران ما به جای اینکه خودمان را نقد کنیم که چرا این اتفاق افتاده، در بیرون برخوردهایی را با دختران مردم می‌کنیم که آدم نمی‌تواند بپذیرد که این برخوردها می‌تواند مشکلی را حل کند.

به گزارش گروه سیاسی ایران آنلاین، سومین مناظره انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، با حضور ۶ نامزد انتخابات ریاست جمهوری و با موضوع «سبک زندگی»  آغاز شد.

سوالات کارشناسان در این بخش عبارت است از:

- پرسش مردمی: برای مهدهای کودک ارزان قیمت چه برنامه‌ای دارید؟
- برای آینده جوانان و ازدواجشان چه برنامه‌ای دارید؟
- چگونه باید اعتراضمان به وضعیت را نشان دهیم که جزو اغتشاشات نشویم؟
- مجدانی:‌ راهکارشان برای آسیبهای سبک زندگی اسلامی چیست؟
- فتح‌اللهی: حل مساله آمار بالای سقط جنین در کشور را جزو راه حلهای حل مشکل جمعیت می دانید؟
- رحمانی: در برابر پدیده بی حجابی غیر از رویکرد فرهنگی چه راهکاری را مدنظرتان است؟

مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش اول سومین مناظره تلویزیونی طی سخنانی اظهار داشت: در حوزه سبک زندگی ما باید آموزش را از مدرسه و مهدکودک آغاز کنیم. تمام این سوالاتی که مطرح شده ریشه‌اش در مدارس است. 

وی افزود: من در زندگی شخصی‌ام چهار بچه داشتم و یک روز من کشیک می‌دادم و همسرم بچه‌ها را نگه می‌داشت و روز بعد او کشیک می‌داد و من بچه‌ها را نگه می‌داشتم و با هم می‌توانستیم کارها را پیش ببریم. 

پزشکیان خاطرنشان کرد: من وقتی برخوردهایی که در خیابان‌ها با دختران و زنان می‌شود را می‌بینم که گاهی اوقات اگر اعتراض هم بکنی برایت پرونده درست می‌کنند، به این سوال می‌رسم که مگر ما  این بچه‌ها و دختران را تربیت نکردیم، مگر بیگانگان  بودند که آنها را تربیت کردند.  متاسفانه ما به جای اینکه خودمان را نقد کنیم که چرا این اتفاق افتاده، در بیرون برخوردهایی را با دختران مردم می‌کنیم که آدم نمی‌تواند بپذیرد که این برخوردها می‌تواند مشکلی را حل کند. 

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری عنوان کرد: الان مثلا لایحه تامین امنیت زنان و جلوگیری از خشونت علیه زنان هنوز در مجلس باقی مانده و ما خشونت را نتوانستیم حل کنیم ولی اینجا می‌گوییم باید به زنان احترام گذاشته شود.خدا در قرآن به رسول اکرم می‌گوید که به خاطر رحمت خدا بود که تو با این مردم ملایم بودی و اگر برخورد خشن با مردم می‌کردی کسی دور تو جمع نمی‌شد. برخورد ما در جامعه با این قشر اخلاقی نیست. 

وی افزود: ما باید برگردیم ببینیم که در مدرسه، مسجد و محله چگونه اینها را آموزش دادیم که به اینجا رسیده‌اند. ما از مدرسه می‌توانیم سبک زندگی بچه‌ها را تغییر دهیم. در مدرسه نیز تا زمانی که معلمان بازآموزی ندارند و حقوقی که به آنها می‌دهیم کفاف زندگی آنها را نمی‌دهد و تبعیضاتی که در نوع آموزش در مقاطع مختلف هست، برطرف نشود، نه تنها مشکل حل خواهد شد بلکه تداوم این وضعیت موجب می‌شود که آدم‌هایی تربیت شوند که عقده‌ای هستند.

پزشکیان گفت: اگر بخواهیم اینها درست شود باید به ریشه‌ها بپردازیم و رفتار و عمل خود را عوض کنیم و در عمل و واقعیت با اینها عمل کنیم چرا که تئوری گفتن کار راحتی است. 

با وضع قانون رفتار زنان عوض نمی‌شود

مسعود پزشکیان در بخش دوم اظهاراتش طی سخنانی اظهار داشت: فکر کنم وضع خوب است و  نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده که این برخوردها در جامعه با خانم‌ها صورت می‌گیرد. به هر حال من از نظر اعتقادی با هرگونه زورگویی و برخورد خشن با هر انسانی از جمله زنان مخالف هستم.

وی افزود: چرا ما نباید به برخوردهایی که در خیابان با خانم‌ها می‌شود، اعتراض نکنیم. اینکه ما می‌‌گوییم باید خانواده  تحکیم شود که شکی در آن نیست. همه خانواده من از جمله عروس‌ها و خواهرانم محجبه و چادری هستند ولی سوال این است اگر دیگران در بیرون نخواهند چنین پوششی داشته باشند باید با آنها  چگونه برخورد کنیم. ما که نتوانستیم تا این سن اینها را هدایت کنیم و کلی هم پول مراکز فرهنگی و دینی و مذهبی هزینه این مسائل کردیم و فایده‌ای نداشته الان می‌خواهیم اینها را با روش‌های اینچنین در خیابان‌ها هدایت کنیم.

پزشکیان عنوان کرد: ما باید نگاه‌مان را نسبت به زنان از نظر جنسیت اصلاح کنیم، تصور کنیم اینها برای خانواده آفریده شدند. زنان همراه مردان در اقتصاد، صنعت و علم هستند و باید پست‌‌های مدیریتی را در موقعیت‌ها و جایگاه‌ها به آنها بدهیم و باید این اتفاق در عمل بیتفد چرا که در مسائل تئوریک الان که وقت رای‌گیری است می‌‌گوییم این کارها را می‌کنیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: به جای برخورد خشن باید ببینیم که چه کردیم که دختران ما در جامعه به این شکل در آمدند.  من بعد از فوت همسرم، اگر قرار بود با دخترم با تحکم و زور عمل کنم، اینی نمی‌شد که الان شده است.

وی افزود: با وضع قانون رفتار زنان عوض نمی‌شود؛ همانطور که قبلا نتوانستند به زور حجاب را از سر زنان ایران بردارند، ما هم با زور نخواهیم توانست حجاب بر سرشان بنشانیم.

سوالات کارشناسان در بخش دوم به شرح زیر است:

برنامه شما برای شبکه اینترنت داخلی چیست؟

چه برنامه ای برای نظارت بر فضای مجازی بدون ایجاد محدودیت برای کسب و کارهای آن لاین دارید؟

برنامه شما برای ساماندهی فضای مجازی چیست؟

سیاست شما برای مواجه با فیلترینگ به ویژه شبکه های اجتماعی پرمخاطب چیست؟

چقدر به ابعاد سواد مجازی توجه دارید؟

با فیلترشکن‌ها دسترسی به مطالب مستجهن راحت‌تر شده است

مسعود پزشکیان در بخش سوم اظهاراتش در پاسخ به سوالات مرحله دوم درخصوص فضای مجازی گفت: ما در حال حاضر فیلترینگ را راه انداختیم و کلی از شغل‌ها را هم از دست دادیم و کلی از آدم‌هایی که از این طریق امرار معاش می‌کردند زندگی‌شان به هم ریخته است و این طرف هم یک عده نیز کاسب شده‌اند و در حال وی پی ان فروختن هستند.

وی افزود: وقتی عزیزان درباره فیلترینگ یا حجاب صحبت می‌کنند، من فکر می‌کنم مشکل جای دیگری است  چرا که همه ما موافقیم که فیلترینگ نباشد و با زنان و دختران رفتار کرامت‌گونه انجام شود. حالا این حجاب‌بان‌ها را چه کسی در این مترو‌ها می‌گذارد، معلوم نیست.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: من اعتقادم بر این است که باید اینترنت را آزاد کنیم. توییتر فضایی برای آموزش است و خیلی از سرمایه و علم و تکنولوژی را در این بستر می‌توانیم بیاموزیم. من اگر به ریاست‌جمهوری برسم قطع به یقین این ممنوعیت‌هایی که باعث شده که خیلی از شغل‌های فضای مجازی تخریب شود را با قاطعیت از سر راه برمی‌دارم.

پزشکیان خاطرنشان کرد: البته در بحران‌های خاص اگر نیاز باشد مداخله‌ای صورت گیرد قطعا مداخله می‌کنم ولی وقتی فضا آرام است چه لزومی دارد که فیلتر بگذاریم و بعد یک عده درست شوند که فیلترشکن بفروشند. تازه خیلی از این فیلتر کردن‌ها باعث این می‌شود که دسترسی به مطالب مستهجن راحت‌تر شود. دولت اگر اینترنت را آزاد کند خیلی بهتر می‌تواند مدیریت کند و نگذارند به آن فضاها برخی بروند.


انتهای پیام/
منبع: تسنیم
دیدگاه ها
آخرین اخبار سیاست