احیای بیش از ۴۵۰۰ واحد راکد صنعتی در دولت سیزدهم

اقتصاد

70230
احیای بیش از ۴۵۰۰ واحد راکد صنعتی در دولت سیزدهم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اهتمام رئیس جمهور شهید بر احیای واحدهای راکد عنوان کرد که تاکنون نزدیک به ۴۶۲۷ واحد صنعتی در دولت سیزدهم احیا شده و این فرآیند و نهضت همچنان ادامه دارد.

به گزارش گروه اقتصادی ایران آنلاین، عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت- در مراسم بهره برداری همزمان از طرح های وزارت صمت در سراسر کشور اظهار داشت: تعداد ۱۲۵ طرح بزرگ آماده افتتاح داریم که امروز فقط برای ۲۶ طرح  فرصت افتتاح پیدا می کنیم و فکر می‌کنم سایر طرح ها طی روزها و ماه‌های آینده انشاالله افتتاح خواهند شد و رقمی معادل ۲۳۸ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده که برای مردم تبعات بسیار خوبی خواهد داشت و موجب ایجاد نزدیک به ۳۰ هزار شغل می‌شود.

وی افزود: امروز افتتاح این ۲۶ طرح سبب ایجاد ۵۵۶۳ شغل خواهد شد که به نظر من بسیار ارزشمند است. شعار وزارت صمت با توجه به شعار سال جهش کمی و کیفی تولید با تمرکز بر کمیت و از کیفیت غافل نشویم، انتخاب شد.

وزیر صمت با اشاره به تولید دانش بنیان و صادارت محور با تمرکز بر مشارکت حداکثری مردم گفت: در این بخش اولویت‌ها تعیین شده‌اند و تقویت و فعال‌سازی صندوق‌های وزارت صمت از جمله مهم‌ترین اقداماتی بود که در این دوره به آن اهتمام شد. همچنین ساماندهی ارز کار مهمی بود و ما به آن بسیار پرداختیم. بحث ناترازی انرژی مورد توجه قرار گرفت و امسال نزدیک ۸۵۰ هزار میلیارد تومان پروژه در دست اجرا داریم.

سازماندهی ۷ رویداد بزرگ ملی

وی همچنین در ادامه صحبت‌هایش از جمله برنامه‌های در دستور کار دولت سیزدهم احیای هواپیماهایی که به دلیل مشکلاتی که در موتور و پیشرانه دارند دانست و گفت که رفع این مشکلات را  به صورت جدی دنبال کردیم که به زودی مردم از آثار و تبعات آن برخوردار می شوند. علاوه بر موارد گفته شده بر صنعت دانش بنیان تمرکز کردیم و کارگروه ملی را با استفاده از صنایع و دستگاه‌های مختلف دولتی تشکیل دادیم و لیست بلندی از فناوری‌های مهم و راهبردی را تهیه و مشوق هایی را طراحی کردیم که رونمایی شده یا خواهد شد.

وزیر صمت با بیان اینکه ۷ رویداد بزرگ ملی را تا به امروز سازماندهی و اجرا کردیم، تصریح کرد: این موضوع سبب می شود ارتباط خوبی بین شرکت های بزرگ و دانش بنیان برقرار شده و برقرار خواهد شد.

علی آبادی درباره مهم ترین اقدامات انجام شده در حوزه اقتصاد دریا توضیح داد: در این زمینه هم کارهای بسیاری خوبی در شرف انجام است که می توان به ساخت پیشرانه کشتی اشاره کرد و به اطلاع مردم می‌رسانم که تعمیر موتورهای شناورهای دریایی از یک مگاوات تا ۲۵ مگاوات در دستور کار هست و فکر می کنم امسال این امکان را داریم مردم را این نعمت بزرگ بهره‌مند کنیم.

وی افزود: یک مقایسه‌ای بین دولت دوازدهم و سیزدهم فقط از این جهت انجام شده و مردم مطلع باشند ما در حوزه صنعت در دوره دولت دوازدهم میانگین رشد فصلی منفی ۱.۶ درصد را داشتیم، اما خوشبختانه در دولت سیزدهم این عدد به ۴.۳۷ درصد رسید و به نظر من آمار بسیار جذاب و با ارزشی است.

حل مشکلات برق صنایع در سال آینده 

در ادامه این جلسه وزیر صمت ادامه: ۲۰۳۴ مگاوات کل کشور افزایش تولید داشته که بیش از ۱۱۴۴ مگاوات آن در حوزه صنعت است و به نظر من رویکرد خوبی است و فکر می کنم اگر ما همین روند را ادامه دهیم در سال آینده مشکلات برق صنایع حل یا خیلی کم می شود. در پروانه‌های بهره برداری، کارت بازرگانی و گواهی امضای الکترونیکی از ۱۳.۷ درصد تا ۷ برابر رشد داشتیم که رقم بسیار خوبی است. همچنین در زمینه مجوزهای صادر شده در جواز تأسیس، پروانه بهره برداری و گواهی کشف ۲۲۶، ۱۷۸ و ۲۹۲ درصد رشد داشته‌ایم.

رشد ۸ درصدی تولید خودروهای سواری در سال گذشته

علی آبادی گفت: برای برخی از محصولات منتخب، در کامیون، کامیون کشنده حدود ۲۹۹ درصد ما رشد داشتیم که رشد بسیار خوبی است. درباره تولید انواع خودروی سواری می‌توان گفت سال گذشته حدود ۸ درصد رشد داشتیم و امسال پیش بینی رشد ۲۷ درصدی را کرده‌ایم و آمار و ارقام نشان می دهند ما امسال انشاالله به این اهداف دست پیدا خواهیم کرد.


انتهای پیام/
منبع: ایسنا
دیدگاه ها
آخرین اخبار اقتصاد