تهران میزبان نشست مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیایی

سیاست

70239
تهران میزبان نشست مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیایی

سرپرست وزارت امور خارجه ایران در پیامی از برگزاری نشست وزارت امور خارجه «مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیایی» در تهران خبر داده و به جزئیات آن اشاره کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایران آنلاین، «علی باقری کنی» سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه و در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «ما فردا ( دوشنبه) مفتخر به میزبانی و ریاست نشست وزرای امور خارجه مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیایی در تهران هستیم».

باقری در ادامه با اشاره به جزئیاتی درباره این نشست نوشت: «۴۱ هیات از کشورهای عضو و سازمان‌های بین‌المللی مشارکت خواهند کرد. این رویداد بستری برای تقویت همکاری میان کشورهای آسیایی بوده و نشانگر تمایل آسیا به چندجانبه‌گرایی و مشارکت است».

«مهدی صفری» معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز روز شنبه گفت: «نشست کارشناسان ارشد این اجلاس روز یکشنبه و نهمین اجلاس وزرای امور خارجه این مجمع در روز دوشنبه در تهران برگزار می‌شود».

او درباره اعضای شرکت‌کننده در این اجلاس نیز گفت: «فردا و پس فردا میزبان ۴۱ هیات در تهران خواهیم بود. ۲۵ هیات در سطح وزیر خارجه، قائم مقام وزیر خارجه و معاون وزیر خارجه در این نشست شرکت می‌کنند. ۱۱ تا ۱۲ وزیر خارجه، پنج تا ۶ قائم مقام وزیر خارجه و بقیه معاون وزیر خارجه در این نشست شرکت می‌کنند».

صفری با اشاره به ظرفیت‌های این مجمع گفت: «این مجمع می‌تواند همکاری‌های خوبی در زمینه‌های مختلف از جمله اقتصادی با سازمان هایی همچون اکو، شانگهای و بریکس داشته باشد».


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار سیاست