اختصاص ۹۳۰میلیارد تومان به راه‌آهن لرستان

استان‌ها

70251
اختصاص ۹۳۰میلیارد تومان به راه‌آهن لرستان

وزیر راه‌وشهرسازی با اشاره به تزریق ۹۳۰میلیارد تومان اعتبار به فاز نخست راه‌آهن لرستان، گفت: این پروژه حداکثر تا سه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش گروه استان‌های ایران آنلاین، مهرداد بذرپاش، صبح امروز، در بازدید از راه‌آهن لرستان، گفت: این پروژه یکی از خطوط کریدوری مهم در کشور است که راه‌آهن دورود، به خرم‌آباد، پلدختر و اندیمشک را به‌هم متصل می‌کند.

او با اشاره به نقش راه‌آهن لرستان در رونق اقتصاد و جابه‌جایی کالا اضافه کرد: این محور اتصال بندر امام‌خمینی به شمال‌غرب و سایر نقاط کشور را فراهم می‌کند.

وزیر راه‌وشهرسازی با تأکید به اینکه بخش اعظمی از نهاده‌های وارداتی به کشور از طریق بندر امام‌خمینی وارد می‌شود، اذعان کرد: راه‌آهن لرستان امکان سریع ارسال کالا به اقصی نقاط کشور را فراهم می‌کند.

بذرپاش با تأکید به نقش راهبردی راه‌آهن لرستان در ترانزیت کالا و دسترسی به آب‌های آزاد، بیان کرد: طول این محور ۳۳۲کیلومتر است و در دو قطعه به بهره‌برداری می‌رسد.

او با اظهار به پیشرفت ۵۰درصدی قطعۀ نخست راه‌آهن لرستان، اذعان کرد: این پروژه حدود ۱۲درصد در سال گذشته پیشرفت فیزیکی داشت.

وزیر راه‌وشهرسازی با اشاره به تزریق ۹۳۰میلیارد تومان اعتبار به فاز نخست راه‌آهن لرستان، یادآور شد: این مبلغ از محل استجازۀ مقام معظم رهبری و تهاتر نفت تأمین شده‌است.

بذرپاش با اذعان به اینکه قرارداد تکمیل فاز دوم راه‌آهن لرستان با قرارگاه خاتم‌الانبیا به مبلغ ۲۵هزار میلیارد تومان منعقد شده‌است، گفت: عملیات اجرایی این پروژه امروز آغاز می‌شود.

او با بیان اینکه انجام عملیات عمرانی در زاگرس به‌دلیل وضعیت جغرافیایی این منطقه دشوار است، اضافه کرد: حدود ۶۲کیلومتر تونل و ۱۴کیلومتر پل در راه‌آهن لرستان احداث می‌شود.

وزیر راه‌وشهرسازی با اشاره به ظرفیت‌های قرارگاه خاتم‌الانبیا در بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی کشور، اظهار امیدواری کرد که راه‌آهن لرستان با کمک این قرارگاه در آینده‌ای نزدیک افتتاح شود.

بذرپاش با تأکید به اینکه تکمیل راه‌آهن لرستان یکی از پروژه‌های موردتأکید شهید آیت‌الله رئیسی بود، متذّکر شد: این پروژه با تزریق منابع خوب تا سه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

او اذعان کرد: هیچ کارگاهی در عملیات اجرایی راه‌آهن لرستان نباید تکمیل شود تا این پروژه را هرچه سریع‌تر تکمیل کنیم.


انتهای پیام/
منبع: تسنیم
دیدگاه ها
آخرین اخبار استان‌ها