اسموتریچ: با ایجاد کشور فلسطین مقابله و برای گسترش شهرکسازی در کرانه باختری تلاش می‌کنم

بین‌الملل

70278
اسموتریچ: با ایجاد کشور فلسطین مقابله و برای گسترش شهرکسازی در کرانه باختری تلاش می‌کنم

وزیر دارایی تندروی رژیم صهیونیستی در واکنش به گزارش روزنامه نیویورک تایمز مبنی بر تلاش وی برای تصویب یک طرح محرمانه با هدف سلطه تدریجی رژیم صهیونیستی بر کرانه باختری و گسترش شهرکسازی، گفت: این گزارش، هیچ رازی را آشکار نکرده است و هر کاری که انجام می دهم واضح و آشکار است.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین، «بزالل اسموتریچ» در ادامه لفاظی‌های خود، ادعا کرد: با تمام توان با برپایی کشور مستقل فلسطینی مبارزه می کنم. همچنین برای گسترش شهرکسازی در کرانه باختری و تقویت امنیت اسرئیل تلاش خواهم کرد.زیرا اکثریت قریب به اتفاق اسرائیلی ها، به خوبی می دانند که برپایی کشور مستقل فلسطین در کرانه باختری باعث به خطر افتادن اسرائیل خواهد شد.

مخالفت اسموتریچ با دست برداشتن اسرائیل از ادعای سلطه بر کرانه باختری، موضوعی پنهانی نیست اما این امر با موضع ادعایی و علنی کابینه رژیم صهیونیستی تفاوت دارد. کابینه نتانیاهو اعلام کرده است وضعیت کرانه باختری، در مذاکرات بین مقامات ارشد رژیم اسرائیل و رهبران فلسطینی، مورد مذاکره قرار خواهد گرفت.

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی پیشتر با صدور حکمی اعلام کرده بود که سلطه تل آویو بر کرانه باختری، اشغال نظامی موقت با نظارت ژنرال های ارتش این رژیم است، نه انضمام مدنی و دائم تحت مدیریت کارکنان غیرنظامی صهیونیست.

اسموتریچ درباره این حکم مدعی شد که برنامه «کاملا هماهنگ شده ای» برای خارج کردن مدیریت امور کرانه باختری از کنترل ژنرال های ارتش این رژیم و واگذاری آن به غیرنظامیان تحت فرمان خودش در وزارت جنگ را تنظیم کرده است.

روزنامه نیویورک تایمز در این باره نوشت: بخش هایی از این طرح، به صورت تدریجی ارائه شده و در ۱۸ ماه گذشته، برخی اختیارات به مقامات غیرنظامی واگذار شده است. اسموتریچ در این باره گفت: یک تشکیلات غیرنظامی مستقل ایجاد کرده ایم.

این روزنامه به نقل از اسموتریچ نوشت که کابینه نتانیاهو، برای در امان ماندن از بررسی های بین المللی به وزارت جنگ اجازه داده است در این عملیات درگیر بماند به گونه ای که به نظر می رسد ارتش رژیم اسرائیل، همچنان در مرکز موضوع سلطه بر کرانه باختری قرار دارد.

این وزیر افراطی کابینه رژیم صهیونیستی تصریح کرد: پذیرش این امر، در سازوکار بین المللی و قانونی آسان تر است تا به ما نگویند که این منطقه را به اسرائیل ملحق می کنیم.

اسموتریچ تاکید کرد: بنیامین نتانیاهو، در جریان جزئیات طرحی که در توافق ائتلاف بین دو حزب متبوع آنها در این باره به دست آمده است، قرار دارد.

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی افزود: نتانیاهو به طور کامل، از ما پشتیبانی می کند.

این در حالی است که دفتر نتانیاهو در واکنش به این اظهارات اسموتریچ، اعلام کرد: وضعیت نهایی این منطقه در مذاکرات مستقیم بین طرفین (اسرائیلی ها و فلسطینی ها) مشخص خواهد شد و این سیاست تغییری نکرده است.
 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل