درخشش جمعیت هلال احمر در سرزمین وحی

امیرطاهر حسین خان

امیرطاهر حسین خان

جامعه

70300
درخشش جمعیت هلال احمر در سرزمین وحی

امیرطاهر حسین خان

سرخ جامه پوشان جمعیت هلال احمر و علی الخصوص پزشکان داوطلب این نهاد مردمی از روز آغاز مناسک حج تا آخرین روز مجدانه و بی منت در کنار زائران حریم امن الهی حضور داشتند تا بهترین خدمات پزشکی و درمانی به زائران خانه خدا ارائه شود.

از ابتدای عملیات بهداشتی و درمانی حج با تلاش کادر درمانی مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ۶۶۵ هزار و ۳۱۳ خدمت درمانی و امدادی به حجاج کشورمان در سرزمین وحی ارائه شده است.

از آنجاییکه ذات فعالیت در  هلال‌احمر،بر اصل  داوطلبی بنا شده  است بنابراین برنامه‌ریزی، ساماندهی زائران متخصص و داوطلب و کمک گرفتن از آنها برای خدمت به حجاج، باعث شد امسال ۵۰ درصد به تعداد زائران داوطلب اضافه شود و  در منا؛ چه در مجموعه‌ها چه در بیمارستان صحرائی  شاهد بودیم  که چطور  داوطلبان، عاشقانه و خستگی ناپذیر به زائران خدمت رسانی می کردند و خدمات بسیار ارزشمندی به حجاج کشورمان ارائه دادند.

 نکته حائز اهمیت در این میان این است که امسال سیاست دولت سیزدهم، در راستای مردمی‌سازی قرار گرفته بود به آن معنا که از کادر اجرایی کاسته و بر تعداد داوطلبان افزوده شود همین مهم باعث شد که امسال نسبت به سال های دیگر شاهد ارائه خدمات بهتر و با کیفیت به زائران باشیم.

از نکات  حائز اهمیت در خدمت رسانی امسال جمعیت هلال احمر این است که  بیمارستان مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در صحرای عرفات بی‌وقفه در حال ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران ایرانی حج بود. این بیمارستان شامل بخش زنان، بستری، کلینیک‌های تخصصی، آزمایشگاه، سونوگرافی و داروخانه بود.

عملکرد قابل تحسین جمعیت هلال احمر کشوزمان در خدمت رسانی به زائران خانه خدا به قدری برجسته بود که وزارت بهداشت عربستان سعودی هم از ارائه خدمات هلال‌احمر ایران به زائران و حجاج ایرانی در درمانگاه‌های مکه و مدینه قدردانی کرد.

 

ایران آنلاین
انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار جامعه