وضعیت نرمال بارش‌های کشور

اقتصاد

70382
وضعیت نرمال بارش‌های کشور

رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: پس از چهار سال کم بارشی، میانگین بارش کشور به نرمال بلند مدت رسید.

به گزارش گروه اقتصادی ایران آنلاین، سحر تاج بخش مسلمان در حاشیه بازدید از اداره کل هواشناسی مازندران در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: تا امروز کمتر از یک میلیمتر نسبت به بارش‌های بلند مدت کمبود داریم و بعد از چهار سال کم بارشی، میانگین بارش کشور به نرمال بلند مدت رسید.

وی افزود: وضعیت فعلی آبی کشور مطلوب است، اما با توجه به ناپایدار بودن شرایط، مدیریت منابع آبی همچنان مهم است.

تاج بخش مسلمان با اشاره به گرمایش و تغییر اقلیم کره زمین به ویژه در غرب آسیا، گفت: ایران بیشترین تنش آبی را در این منطقه دارد و تا منابع آب زیرزمینی کشور به شرایط مطلوبی نرسد همچنان خطر خشکسالی گسترده ایران را تهدید می‌کند.

رئیس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به اینکه ۸۰ درصد تجهیزات هواشناسی از خارج وارد می‌شود، افزود: با همراهی معاونت علمی نهاد ریاست جمهوری از سال ۱۳۹۹ و در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب در رابطه با بومی سازی با چند شرکت دانش بنیان قرار داد ساخت تجهیزات کاربردی و مهم هواشناسی مانند رادارها، تجهیزات اندازه گیری دیدرویه باند برای حوزه هوانوردی و تجهیزات مرتبط با سنجش خاک و گرد و غبار منعقد شد.

تاج بخش مسلمان با بیان اینکه مرکز تخصصی هواشناسی کشاورزی سال آینده در مازندران به بهره برداری می‌رسد، گفت: راهبرد سازمان هواشناسی تخصصی کردن مبحث پیش بینی هواشناسی است و در این راستا پژوهشکده این سازمان در یک سال آینده یک مرکز تحقیقات راهبردی برای هواشناسی کشاورزی در استان راه اندازی می‌کند.


انتهای پیام/
منبع: ایرنا
دیدگاه ها
آخرین اخبار اقتصاد