جزییات وام های بانکی اعلام شد؛ پرداخت ۵۰ همت وام قرض الحسنه ضروری

اقتصاد

70391
جزییات وام های بانکی اعلام شد؛ پرداخت ۵۰ همت وام قرض الحسنه ضروری

بررسی جزییات تسهیلات پرداختی بانکها طی ۲ ماهه امسال نشان می دهد که در بخش قرض الحسنه، بیشترین تسهیلات مربوط به تسهیلات «قرض‌الحسنه ضروری» است با رقم ۵۰ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش گروه اقتصادی ایران آنلاین، بانک مرکزی تسهیلات پرداختی به تفکیک بخش‌های اقتصادی و هدف از دریافت طی ۲ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۳ را منتشر کرد.

در تمامی تسهیلات بانکی، رتبه نخست متعلق به تسهیلات «سرمایه در گردش» است. این رقم در دو ماه ابتدایی امسال، ۴۳۹ هزار میلیارد تومان بوده که بخش صنعت و معدن با دریافت ۱۸۷ هزار میلیارد تومان در این دو ماه، بیشترین استفاده کننده از تسهیلات سرمایه در گردش بوده و بخش خدمات با ۱۶۶ هزار میلیارد تومان و بخش بازرگانی با ۵۸ هزار میلیارد تومان در رده‌های بعدی قرار گرفته اند.

رتبه دوم در اهداف، تسهیلات «ایجاد» است که در فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹۸.۶ هزار میلیارد تومان به آن اختصاص پیدا کرده است.

اما در تسهیلات قرض‌الحسنه، بیشترین تسهیلات مربوط به تسهیلات «قرض‌الحسنه ضروری» است که ۵۰ هزار میلیارد تومان در این دو ماه به این بخش تخصیص یافته است.

موضوع قابل توجه آنجاست که تسهیلات «قرض‌الحسنه ازدواج» تنها ۱.۷ درصد و تسهیلات «قرض‌الحسنه فرزندآوری» نیز ۰.۴ درصد از کل تسهیلات را به خود اختصاص داده است.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار اقتصاد