اماده‌باش دستگاه‌های اجرایی البرز

استان‌ها

70401
اماده‌باش دستگاه‌های اجرایی البرز

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز از آماده باش دستگاه های اجرایی این استان با اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های ایران آنلاین، مهدی مهرور روز سه‌شنبه اظهار داشت: تحلیل آخرین الگوهای پیشیابی حاکی از تداوم جو ناپایدار طی امروز تا پنجشنبه هفتم تیر ماه در منطقه البرز مرکزی است که با توجه به ماهیت تندری و فعالیت محلی این سامانه بعضی ساعات وزش باد لحظه ای شدید و گرد وخاک ، غبار ، رگبار و رعد و برق و احتمال تگرگ پیش بینی می شود.

وی در ادامه اثر مخاطره این سامانه را آبگرفتگی موقت معابر و اختلال تردد در جاده ها ، بالا آمدن موقت آب رودخانه ها و مسیل های فصلی ، ریزش سنگ در ارتفاعات و جاده های کوهستانی ، آسیب به سازه های موقت و سست و کاهش موقت کیفیت هوا عنوان کرد.

مهرور، احتیاط در تردد در جاده های کوهستانی حین وقوع بارش های تندری و رخداد رعد و برق، خودداری از توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل های فصلی و دامنه کوه ها، اطمینان از استحکام سازه های موقت و سست و رعایت نکات ایمنی در فعالیت های عمرانی در شهرها، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در کنار ساختمان های نیمه کاره ، درختان کهن سال و تابلوهای تبلیغاتی, پرهیز از فعالیت های کوهنوردی را ضروری دانست.

وی یادآورشد: پیش بینی تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز توسط تمام دستگاهها ، شهرداریها و دهیاریها به منظور مدیریت بحران احتمالی در صورت طغیان آب در رودخانه ها و مسیل های منتهی به شهرها و روستاها, بازدیدفنی پل ها و تقاطع های غیر همسطح و لایروبی مسیل ها و کانال ها از دیگر توصیه ها ذکر کرد.


انتهای پیام/
منبع: ایرنا
دیدگاه ها
آخرین اخبار استان‌ها