تخلیه و بارگیری کالا در عسلویه رشد ۵۰ درصدی داشت

اقتصاد

70407
تخلیه و بارگیری کالا در عسلویه رشد 50 درصدی داشت

مدیر بنادر و دریانوردی عسلویه از افزایش ۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کشتی‌های کانتینری در بنادر عسلویه در سه ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایران آ«لاین، عمران مراد پورطیبی صبح امروز در جمع خبرنگاران با تبریک عید سعید غدیر خم و با اشاره به اینکه بنادر عسلویه نقش مهمی در امر صادرات و واردات کالا دارند، اظهار داشت: در سه ماه نخست امسال در مجموع ۴۱۰ شناور در سواحل بندر عسلویه تردد کرده‌اند.

وی افزایش تخلیه و بارگیری کالا در بندر عسلویه خبر داد و بیان کرد: میزان تخلیه و بارگیری کشتی کانتینری در سه ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.

مدیر بنادر و دریانوردی عسلویه با بیان اینکه بنادر شهرستان عسلویه با جایگاه راهبردی خود به عنوان یکی از مهمترین مراکز اقتصادی و پایتخت انرژی کشور محسوب می‌شود، گفت: یکی از بزرگترین کشتی‌های کانتینری شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران توسط تیم عملیات دریایی این مدیریت در مجتمع بندری پارس پهلوگیری کرد.

مراد پورطیبی طول این کشتی را ۲۹۵ ، عرض آن ۳۲ متر و ظرفیت آن حمل ۴ هزار و ۹۰۰ TEU کانتینر اعلام و خاطرنشان کرد: با توجه به طول زیاد این شناور عملیات راهنمایی و پهلودهی با دقت بالا و با کمک سه فروند یدک‌کش ASD و توسط سر راهنمایان مجرب سازمان بنادر و دریانوردی انجام شد.

وی افزود: بر اساس ارزیابی‌ها تردد شناورهای کانتینربر، تانکری و خدماتی فراساحلی در بنادر شهرستان عسلویه در مقایسه با سه ماهه سال گذشته ۴.۵ درصد افزایش یافته است.

ایران آنلاین
انتهای پیام/
منبع: تسنیم
دیدگاه ها
آخرین اخبار اقتصاد