استقبال بی نظیر تهرانی‌ها از مهمانی باشکوه ۱۰ کیلومتری غدیر

جامعه

70431
استقبال بی نظیر تهرانی‌ها از مهمانی باشکوه ۱۰ کیلومتری غدیر

عضو شورای شهر تهران از استقبال بی نظیر شهروندان تهرانی از جشن عید غدیر خبر داد و گفت: شهرداری مناطق ۹، ۱۰ و ۶ با آمادگی کامل مشغول خدمت رسانی هستند.

به گزارش گروه اجتماعی ایران آنلاین، احمد علوی عصر سه شنبه در حاشیه استودیو غدیر شهرداری منطقه ۱۰ و جشن ده کیلومتری غدیر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عید غدیر برای ما شیعیان بزرگترین عید است و باید ویژه دیده شود.

وی افزود: مخاطب اصلی اجتماع غدیر جوانان و نوجوانان هستند و برنامه ریزی شده تا این افراد در کنار خانواده ها حضور یافته و در فضایی معنوی و خانواده محوری، احساس خاصی را تجربه کنند.

عضو شورای شهر تهران درباره استمرار این جشن در سال های آینده تصریح کرد: این برنامه مردمی اداره می شود و در دوره های بعدی مدیریت شهری نیز به دلیل مردمی بودن نگرانی برای ادامه این جشن در سال های آینده وجود ندارد.

علوی گفت: آفت برنامه های مذهبی دولتی اداره شدن آن است اما اربعین مردمی بوده و خواهد بود و برنامه غدیر چون موکب داران پایه آن هستند با تغییر دولت ها اصل برنامه تحت الشعاع قرار نمی گیرد.

وی در خصوص آخرین وضعیت تشکیل سازمان گردشگری تهران گفت: قرار بود که شهرداری اساسنامه سازمان گردشگری را ارایه دهد و سپس شورای شهر با این کار مجوز تاسیس سازمان گردشگری را بدهد.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: یکی از مجموعه های شهرداری قرار است برنامه جایگزینی سازمان گردشگری ارایه دهد تا در سازمان امور اداری استخدامی کارهای اصلی آن را انجام شود.

وی ادامه داد: از بین سه شرکت قرار است یکی جایگزین مجموعه فعلی گردشگری شهرداری شود که در حقیقت او تشکیل دهنده سازمان گردشگری خواهد بود.

به گزارش ایرنا، هیجدهم ذی الحجه عید سعید غدیر خم بزرگترین شاهد برگزیده شدن کامل ترین انسان به عنوان جانشین آخرین فرستاده خداوند است، روزی که پیامبر اسلام علی ابن ابیطالب (ع) را برای رهبری حکومت اسلامی برگزید.

واقعه غدیر که به موضوع امامت امیر مومنان و جانشینی پیامبر اکرم (ص) اشاره دارد، موضوع اتصال نبوت به امامت و از مهمترین اعیاد مسلمانان به شمار می‌آید.

در احادیث شیعه تعابیری هم چون عیدُاللهِ‌ الاکبر (بزرگ‌ترین عید الهی)، عید اهل بیت محمد (ص) و اشرف الاعیاد (والاترین عید) برای این روز به کار رفته است.
 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار جامعه