وزیر دفاع آمریکا:جنگ میان اسرائیل و حزب‌الله می تواند به جنگ منطقه‌ای منجر شود

بین‌الملل

70434
وزیر دفاع آمریکا:جنگ میان اسرائیل و حزب‌الله می تواند به جنگ منطقه‌ای منجر شود

وزیر دفاع آمریکا در دیدار با وزیر جنگ صهیونیستی با ابراز نگرانی نسبت به حملات موشکی حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی گفت که جنگ دیگری میان این رژیم و حزب الله به راحتی می‌تواند به جنگ منطقه‌ای تبدیل شود.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین، یو آو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که به آمریکا سفر کرده است با لوید آستین، وزیر دفاع این کشور دیدار و رایزنی کرد.

لوید آستین در این دیدار تاکید کرد: آمریکا همواره تضمین می‌کند که اسرائیل(رژیم صهیونیستی) تمام نیازها برای دفاع از خود را داشته باشد. اسرائیل در یک جنگ دشوار با یک دشمن خشن قرار دارد و نباید وارد جنگی شویم که پایان نداشته باشد.

وزیر دفاع آمریکا افزود: نسبت به حملات موشکی حزب الله علیه اسرائیل(سرزمین‌های اشغالی) نگران هستیم. جنگ دیگری میان اسرائیل و حزب‌الله به راحتی به یک جنگ منطقه‌ای تبدیل خواهد شد.

وی در بخش دیگری مدعی شد که جنبش حماس تنها مانع پیش روی پیشنهاد آتش‌بس است و موضع این جنبش درد و رنج‌های مردم فلسطین در غزه را طولانی‌تر خواهد کرد.

این مقام ارشد آمریکایی گفت: نسبت به حملات اسرائیلی‌های تندرو علیه مردم بی‌گناه فلسطین در کرانه‌باختری احساس نگرانی می‌کنم.

وزیر دفاع آمریکا همچنین مدعی شد:اسرائیلی‌ها(صهیونیست‌ها) با تهدیدات واقعی از سوی ایران و هم پیمانان آن از جمله حزب‌الله، حوثی‌ها و حماس رو به رو هستند.

از سوی دیگر، یو آو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: باید برای تضمین بازگشت ۱۲۰ اسیر و نابودی حماس تلاش کنیم.

وی مدعی شد: بزرگ‌ترین تهدید برای آینده جهان ایران است و زمان رو به پایان است.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تاکید کرد که قصد داریم اوضاع شمال را تغییر دهیم و ساکنان آن مناطق را به منازل خود بازگردانیم.

گالانت گفت: زمان آن رسیده است که واشنگتن به عهد خود مبنی بر دادن سلاح مطلوب به ما وفا کند تا با تهدیدات مقابله کنیم.

وزیر جنگ رژیم صیهونیستی روز یکشنبه پیش از سفر به آمریکا گفت که در این سفر با مقامات آمریکایی درباره وارد شدن به مرحله سوم جنگ علیه نوار غزه و وضعیت جبهه نبرد با حزب الله در شمال فلسطین اشغالی گفت و گو خواهد کرد.

«یوآو گالانت» اظهار داشت: رابطه با آمریکا بیش از پیش برای تل آویو مهم شده و دیدار با مقامات بلندپایه آمریکا برای آینده جنگ غزه بسیار مهم است.

وی افزود: در سفر به واشنگتن همچنین با مقامات آمریکایی درباره وضعیت جبهه شمالی با حزب الله لبنان و به دست آوردن حمایت لازم آمریکا گفت و گو خواهم کرد.

منابع خبری بامداد یکشنبه به نقل از نزدیکان گالانت گزارش دادند که او از نحوه تعامل «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی با دولت آمریکا ناراضی است.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» به نقل از نزدیکان گالانت نوشت که وی مقصر بحران تسلیحاتی پیش آمده با واشنگتن را نتانیاهو می‌داند چرا که به گفته وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، نتانیاهو هوشمندانه و با آرامش برخورد نکرده است.
 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل