اعتراف سازمان ملل به جنایات وحشتناک اسرائیل در غزه

بین‌الملل

70438
اعتراف سازمان ملل به جنایات وحشتناک اسرائیل در غزه

یک مقام سازمان ملل با فاجعه‌بار و رعب‌آور خواندن اوضاع نوار غزه به سبب جنایات مستمر رژیم صهیونیستی تاکید کرد که این رژیم از تسلیحات انفجاری در مناطق پرجمعیت استفاده و محله‌های مسکونی را به طور کامل ویران کرده است.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین، «تور وینسلند» هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در روند به اصطلاح صلح «خاورمیانه» گفت: از خطر تشدید تنش در منطقه به ویژه میان حزب الله و اسرائیل به شدت نگرانیم.

وی با بیان اینکه تشدید نظامی، پیامدهای فاجعه باری برای منطقه به همراه خواهد داشت، افزود تمام طرفها را به اتخاذ گامهای فوری برای آرام کردن اوضاع ترغیب می کنم.

وینسلند در ادامه گفت تاثیرات ویرانگر جنگ بر غیرنظامیان در غزه و بحران بی سابقه انسانی، به شدت نگران کننده است.

وی افزود محدوده مرگ و ویرانی در غزه، فاجعه بار و رعب آور است، اسرائیل از تسلیحات انفجاری در مناطق پرجمعیت استفاده کرده و محله های مسکونی را به طور کامل ویران کرده است.

این مقام سازمان ملل اذعان کرد که تسلیحات  انفجاری اسرائیل به بیمارستانها، زیرساختهای شهری، مدارس، مساجد و ساختمانهای وابسته به سازمان ملل خسارت وارد کرده است.

وی افزود این شرایط که بیش از یک میلیون و هفتصد هزار آواره در غزه را تهدید می کند، پایان یابد، هیچ جای امنی در نوار غزه وجود ندارد.

وینسلند اظهار داشت کالاهای اساسی از جمله کمکهای انسانی که اجازه ورود آنها به غزه داده شده، بسیار کمتر از میزان نیازهاست.

وی در ادامه گفت از ادامه گسترش شهرک سازی در کرانه باختری اشغالی از جمله در قدس نگرانیم.

این مقام سازمان درباره اوضاع کرانه باختری اشغالی هم گفت تمام شهرکها در کرانه باختری از جمله در قدس، غیرقانونی بوده و نقض آشکار قوانین بین المللی به شمار می رود.
 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل