قالیباف: می خواهند کشور را به مسیر بلاتکلیفی بازگردانند/دریاچه ارومیه باید پایدار بماند

سیاست

70444
قالیباف: می خواهند کشور را به مسیر بلاتکلیفی بازگردانند/دریاچه ارومیه باید پایدار بماند

محمد باقر قالیباف در جمع مردم تبریز گفت:قسم می‌خورم که یک روز بعد از جنگ، زندگی برای زندگی نکردم و شبانه روز برای کشور در حرکت بودم.

به گزارش گروه سیاسی ایران آنلاین، محمد باقر قالیباف در جمع مردم تبریز گفت:خدا را شاکرم در روز امامت و ولایت توفیق حضور در تبریز قهرمان، آذربایجان شرقی و میان مردم ولایتمدار و پیرو رهبر و جامعه ولایی و شهادت طلب و سرزمین رزمندگان و ازادگان نصیب حقیر شد.

وی اضافه کرد:با نام و یاد شهدای قاضی طباطبایی، مدنی و آل هاشم، امام جمعه مردمی و خاکی و دوست داشتنی، و یاد شهدای پرواز اردیبهشت شهید رییسی، رفیق شفیقم بیش از ۴۵ سال از دوران قبل از پیروزی انقلاب و شهید رحمتی که بیش از ۲ دهه از دوره دانشجویی توفیق آشنایی با این استاندار جوان و محبوب داشتم.اراده الهی اینگونه شد تا در سفر به استان و راه خدمت به مردم عزیز قهرمان جان خود را تقدیم کردند.

با پوست و گوشت و استخوان مردانگی فرزندان آذربایجان را درک کردم

قالیباف تصریح کرد:شجاعت و عظمت و بزرگی رزمندگان عزیز به فرماندهی شهید باکری را از نزدیک دیدم. اگر امروز می‌گویم آذربایجان و تبریز قهرمان به خاطر اینکه با پوست و گوشت و استخوان مردانگی فرزندان این سرزمین را از کوه‌های فلک کشیده غرب کشور تا زمین‌های هموار و خون گرمشان برای دفاع از وطن و انقلاب و ناموس مردم دیدیم.

وی افزود: امروز در جمع متدین انقلابی و مردم عزیز خطه استان و به ویژه تبریز عرض می‌کنم، با شما پیمان می‌بندم راه خدمت و پیشرفت ایران اسلامی و حل مشکلات مردم که بدون شک خواسته رهبری و دوستان شهیدمان مثل شهید شفیع زاده، تجلایی، باکری و یاغچیان است را ادامه خواهیم داد.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: تبریز و استان آذربایجان شرقی را اینگونه می‌شناسیم که از جهت فرهنگ ، علم و دانش ، صنعت ، کتاب و شعر همیشه پیشتاز ایران عزیز ما بوده اند.

قالیباف تصریح کرد:بعد از حادثه تلخ که دوستان شهید به تقدیر الهی از بین ما رخت بستند و رفتند با انتخابات رو به رو هستیم. انتخابات تنها راهی است که به برکت انقلاب، مردم در سرنوشت خود سهیم شده و اگر تحولی بخواهد در کشور انجام شود از این مسیر است. انتخابات سریع ترین و بهترین مسیر برای تحولات و اصلاح امور است.

وی با بیان اینکه در جمعه پیش رو، ملت ما تصمیم بزرگی را برای آینده ایران اسلامی و فرزندان خود می گیرند،گفت: همان گونه در عرصه دفاعی و نظامی افتخارآفرین هستیم و کشورهای دنیا حسرت آن را می‌خورند در عرصه اقتصادی چنین شرایطی نداریم، اما مردم و ایران قهرمان باید در این عرصه نیز خود را نشان دهد و چنان شرایطی فراهم شود تا بتوانیم باز مثل همان مسیر، دنیا غبطه ما را بخورد . این ظرفیت در کشور وجود دارد.

مجلس یازدهم و دولت سیزدهم توانست ریل کشور را بر مسیر پیشرفت قرار دهد

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد:باید مسیر شهید رییسی را ادامه دهیم. در این مسیر بسیاری از گام‌های نیمه مانده در کنار گامهایی که باید برداشته می‌شد ولی فرصت نشد. مجلس یازدهم و دولت سیزدهم توانست به تنبلی‌ها، خستگی های و اقدامات ضعیف دهه ۹۰ پایان دهد و ریل کشور بر مسیر پیشرفت باشد.

قالیباف یادآور شد: منظور دهه ۹۰ زمانی است که متوسط رشد اقتصادی زیر یک درصد بود و نقدینگی ۲۶ برابر شده است. آن‌ها باورهای متفاوتی داشتند. در تست موشکی، بر یک موشک نوشته شده بود الموت الاسرائیل این دولت اعتراض کرد که این جمله اقتصادمان را فلج و امنیت کشور را برهم میزند ولی دیدیم که در عملیات وعده صادق بعد از تجاوز رژیم صهونیستی به کنسولگری ما که در واقع تجاوز به سرزمین ما بود با تصمیم شجاعانه و مدبرانه فرمانده معظم کل قوا ۲۸۵ موشک از انواع مختلف و پهباد به سمت دشمن پرتاب شد و دیدیم بنگاه‌های خبری غربی به طور زنده نشان دادند این قدرت و افتخار را که موشک‌های ما از کنار بزرگترین مرکز هسته ای رژیم، از بالای مسجد الاقصی گذشته و بر پایگاه هوایی اف ۳۵ فرود آمدند این قدرت و عظمت، دشمن را بر جای خود نشاند.

می‌خواهند مسیر کشور و نظام را به مسیر باطل بلاتکلیفی بازگردانند

وی افزود: در روزهای اخیر در برخی میزگردها شاهد رفتارها و سخنانی هستیم که بوی حرفهایی می‌آید می‌خواهند مسیر کشور و نظام را به مسیر باطلی که کشور را در بلاتکلیفی نگه داشتند و نگذاشتند رشد یابد، ببرند.

قالیباف اضافه کرد:تحریم یک کاغد پاره نیست حتما بر اقتصاد اثرگذاشته و سختی‌هایی ایجاد کرده و در بسیاری زمینه‌ها ما را عقب نگه داشته است

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد:در دولت چهاردهم در صورت اراده الهی و خواسته مردم، گفته ام که چگونه با سرعت رفع تحریم بر اساس قانون اقدام راهبردی انجام بگیرد که می‌گویند بدترین قانون و خلاف نظر رهبر که فرمودند بهترین قانون است و کشور را از بلاتکلیفی درآورد.

وی یادآور شد:یادتان است وقتی ترامپ برجام را پاره کرد و از آن خارج شد، در دهه ۹۰دولت روحانی مصاحبه کردند یک هفته فرصت می‌دهیم بعد تصمیم می‌گیریم سپس یک ماه و دوماه و ... کشور در یک حالت بالاتکلیفی و تحریم رفت. امروز می‌شنویم میگویند نگذاشتند کار کنیم ولی چرا از این فرصتها هیچکاری نکردند، از کجا معلوم که دومرتبه بهانه نیاورند.

قالیباف افزود: قسم می‌خورم که یک روز بعد از جنگ ، زندگی برای زندگی نکردم و شبانه روز برای کشور در حرکت بودم و عهد بستیم به فضل الهی گام برداریم و اولویت‌هایی مختلفی که قبلا گفته شده از معیشت مردم، تجهیزات خانگی، فاصله بین تورم و حقوق‌هاییی که مردم را زمین گیر کرده به خصوص بازنشسته و کارمند و مددجویان مطمئن باشند که این تعادل را در کمتر از ۲ سال ایجاد می‌کنیم

وی افزود: یکی نیست از دهه ۹۰ سوال کند چرا این همه ائتلاف منابع می‌کنید. ما در سال، ۱۰۴ میلیارد دلار از ظرفیت‌های خود در حوزه ناترازی انرژی را هدر می‌دهیم که زیبنده کشور نیست.

پایتخت اقتصادی ایران را در سواحل مکران بنا خواهم کرد

قالیباف اضافه کرد: تا سال ۱۴۱۴ پایتخت دوم ایران عزیز را در پایتخت اقتصادی سواحل اقیانوس هند شاهد خواهیم بود. همان طور که در تهران ۱۲ سال در شرایطی که در سه دولت کار می‌کردم ولی همراهی نکردند، بنای تهران جدید را ایجاد کردیم اکنون نیز با مردم تا ۱۰ سال آینده پایتخت اقتصادی کشور را ایجاد کرده که آغاز تحول بزرگ خواهد شد و مبانی آن نیز بر اساس فناوریهای روز، ترانزیت و گردشگری بوده و این موارد سر از زمین بیرون خواهد آورد.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: استان و تبریز شهر اولین‌ها است بنا داریم با طرحی که داریم، به فضل الهی با استفاده از جوانان خلاق و کارافرینان و دل در گرو ایران، کار سرمایه گذاری و حرکت انجام دهیم.

دریاچه ارومیه باید پایدار بماند

وی با اشاره به مشکلات دریاچه ارومیه تاکید کرد: دریاچه ارومیه یک مسئله ملی و اساسی و از اولیتهای بسیار مهم است و تحت هر شرایطی باید دقت کرد تا پایدار بماند و اگر به هر دلیلی پایدار نماند، تبعات محیط زیستی و خسارتهای آن قابل محاسبه نیست. با کمک هم و درایت به سمت این می‌رویم تا نبینیم روزی دچار چنین مشکلی شویم‌ و با کمک هم این موضوع را به نتیچه می‌رسانیم.

قالیباف اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های منحصربه فرد ایران عزیز اقوامی است که کنار هم هستند و تار و پود این فرش مستحکم با این اقوام آذری، فارس، لر ، عرب بلوچ ترک ترکمن و گیلک و هر طوایف سنی و شیعه و زن و مرد بسته شده است.
 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار سیاست