آمادگی سفارتخانه‌های ایران برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری

سیاست

70464
آمادگی سفارتخانه‌های ایران برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری

طبق اعلام سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از کشورها، نمایندگی‌های کشورمان آماده برگزاری انتخابات ۸ تیر (۲۸ ژوئن) هستند.

ه گزارش گروه سیاست ایزران آنلاین، بنابر اطلاع سفارت جمهوری اسلامی ایران در جاکارتا پایتخت کشور اندونزی، مقدمات لازم برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در اندونزی فراهم شده است.

در این زمینه محمد بروجردی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی گفت: مطابق دستورالعمل های دریافتی کلیه اقدامات در جهت برگزاری انتخابات در حال انجام بوده است و در این راستا هیات های اجرایی ونظارت نیز انتخاب شده اند.

وی افزود: در کشور چین، چهار حوزه انتخابیه در شهرهای پکن، شانگهای، گوانجو و هنگ کنگ دایر خواهد بود و ایرانیان چین می توانند با حضور در محل این حوزه‌ها رای خود را به صندوق بیاندازند.

برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در اتریش، اسلواکی و کراوسی

همچنین چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری از ساعت ۸ لغایت ۱۸ بعد از ظهر روز جمعه ۸ تیر مصادف با ۲۸ ژوئن ۲۰۲۴ همزمان با ایران در اتریش و در شهرهای وین، گراتس و در اسلواکی در شهر براتیسلاوا برگزار می‌شود.

سعید خطیب زاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در کرواسی نیز در پیامی ضمن اعلام آمادگی سفارت کشورمان در زاگرب برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری از هموطنان خواست برای شرکت در انتخابات و ساختن فردای ایران جمعه در پای صندوق‌های رای حاضر شوند.

جزئیات برگزاری انتخابات در کره جنوبی

سعید کوزه‌چی، سفیر ایران در کره جنوبی در پیامی با اشاره به برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: همزمان در ایران، در کره جنوبی در محل سفارت کشورمان یک صندوق ثابت و یک صندوق سیار اعزامی به شهرهای بوسان، اولسان و دجان برای دسترسی بهتر ایرانیان خواهیم داشت.

وی افزود: انتخابات ریاست جمهوری جزو مهم‌ترین انتخاباتی است که در ایران برگزار می‌شود، چرا که نحوه مدیریت اجرایی کشور، دیدگاه‌های رئیس‌جمهور و اعضای تیم آن که چگونه امور کشور را مدیریت کنند،‌ مشخص می‌شود. همچنین دیدگاه‌های مختلفی در بین کاندیداهای ریاست جمهوری وجود دارد که همه باید با علاقه‌مندی و آگاهانه در انتخابات شرکت کرده و کاندیدای اصلح را انتخاب کنند تا موجب پیشرفت، سربلندی و ارتقاء هر چه بیشتر جایگاه جمهوری اسلامی ایران در میان ملت‌های جهان شود.

علاوه بر این سفارت کشورمان در کره جنوبی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: درپی درخواست برخی ایرانیان عزیز مقیم کره جنوبی، مقرر گردیده علاوه بر شعبه مستقر در سفارت جمهوری اسلامی ایران در سئول، یک صندوق انتخاباتی سیّار نیز به شهرهای بوسان، اولسان و دجان اعزام شود.

صندوق انتخاباتی سیّار در بوسان؛ «از ساعت ۸ صبح لغایت ۱۲:۳۰ ظهر جمعه»، در اولسان «از ساعت ۱۴ لغایت ۱۶ جمعه ۸ تیر»، در دجان؛ «از ساعت ۱۹:۳۰ لغایت ۲۲ جمعه» مستقر خواهد بود.

آمادگی سفارت ایران در هلسینکی برای اخذ رای از هموطنان ایرانی مقیم فنلاند 

سفارت جمهوری اسلامی ایران در هلسینکی پایتخت فنلاند در اطلاعیه ضمن اعلام آمادگی برای برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در این کشور، عنوان داشت: هموطنان عزیز و گرامی که در تاریخ ۱۴۰۳/۰۴/۰۸ (روز برگزاری انتخابات) دارای هجده سال تمام باشند، (متولدین ۱۳۸۵/۰۴/۰۸ خورشیدی به قبل) میتوانند در انتخابات شرکت نمایند.

 

 

ایران آنلاین
انتهای پیام/
منبع: ایرنا
دیدگاه ها
آخرین اخبار سیاست