پروژه انتقال آب خلیج فارس به رفسنجان افتتاح شد

اقتصاد

70483
پروژه انتقال آب خلیج فارس به رفسنجان افتتاح شد

استاندار کرمان گفت: پروژه انتقال آب از حوزه خلیج فارس به رفسنجان از خط صنعت جهت تامین آب شرب پایدار برای رفسنجان افتتاح می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایران آنلاین، محمدمهدی فداکار با بیان اینکه بیش از ۴۰ همت پروژه در روزهای گذشته در استان کرمان افتتاح شده است، اظهار داشت: قرار بود همه این پروژه‌ها با حضور آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور شهید کشورمان افتتاح شود که آن حادثه تلخ و جانسوز اتفاق افتاد.

وی با اشاره به اینکه در سفر هفته قبل وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان کرمان، حدود ۱۰ همت پروژه افتتاح شد، افزود: در جلسه ویدئوکنفرانس با مخبر سرپرست ریاست جمهوری نیز حدود ۳۰ همت پروژه در استان کرمان افتتاح شده است.

استاندار کرمان با بیان اینکه در سفر وزیر کشور به استان کرمان نیز چندین پروژه از جمله ورزشگاه ۳۰ هزار نفری آیت‌الله رئیسی کرمان افتتاح شد، گفت: یکی از  مهمترین این پروژه‌ها، پروژه انتقال آب شرب رفسنجان از خط انتقال آب صنعت خلیج فارس است؛ این پروژه، اولین پروژه در نوع خود است.

وی با اشاره به جزئیات بیشتر پروژه انتقال آب شرب رفسنجان از خط انتقال آب صنعت خلیج فارس ، بیان کرد: این خط وصل شده و فردا همزمان با افتتاح پروژه‌های وزارت نیرو در کشور در جلسه ویدئو کنفرانس با حضور مخبر سرپرست ریاست جمهوری افتتاح می‌شود.

فداکار با بیان اینکه طول این پروژه ۲۰ کیلومتر است و فردا رسماً افتتاح می‌شود، ادامه داد: این پروژه چیزی در حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه در برداشته و در جهت تامین آب پایدار برای رفسنجان است.

وی بیان کرد: با بهره‌برداری از پروژه انتقال آب از حوزه خلیج فارس به رفسنجان، چالش تنش آبی و کمبود آب شرب رفسنجان بر طرف شده و کیفیت آب شرب رفسنجان هم بهتر می‌شود.


انتهای پیام/
منبع: تسنیم
دیدگاه ها
آخرین اخبار اقتصاد