سرکنسول ایران در گوانجو با رئیس دانشگاه مطالعات خارجی گواندونگ دیدار کرد

بین‌الملل

70549
سرکنسول ایران در گوانجو با رئیس دانشگاه مطالعات خارجی گواندونگ دیدار کرد

حسینعلی درویشی متولی، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در گوانجو با رئیس دانشگاه مطالعات خارجی گواندونگ(GDUFS) دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایران آنلاین،‌در این ملاقات موضوعاتی از قبیل اعزام اساتید زبان فارسی از سوی وزارت علوم، برگزاری دوره های کوتاه مدت و بلند مدت زبان فارسی، تقویت همکاری‌های دانشگاهی در سایر رشته‌های علوم انسانی مانند حقوق، مدیریت و اقتصاد در مقاطع بالاتر تحصیلی شامل کارشناسی ارشد و دکتری، برگزاری کنفرانس‌های مطالعاتی برای دانشجویان در حوزه روابط بین‌الملل به ویژه ۲ منطقه شرق و غرب آسیا و همکاری در زمینه آموزش زبان چینی در مدارس ایران مورد توافق طرفین قرار گرفت. 

در ادامه این دیدار از دپارتمان زبان فارسی دانشگاه نیز بازدید بعمل آمد و ضمن گفت و گوی دوستانه با چند دانشجوی زبان فارسی  با رئیس دپارتمان مذکور در خصوص راه های افزایش همکاری در خصوص تقویت رشته زبان فارسی از قبیل اعزام اساتید، اهدای کتاب و منابع درسی نیز بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

دانشگاه مطالعات خارجی گوانگدونگ (GDUFS) یک دانشگاه دولتی پیشرو با تأکید بر زبان‌ها و فرهنگ‌های خارجی، اقتصاد و تجارت خارجی و استراتژی‌های بین ‌المللی در شهر گوانجو واقع شده است که پایگاه مهمی برای آموزش استعدادهای بین المللی و آموزش بین المللی زبان ها و ادبیات خارجی، حاکمیت اقتصاد جهانی و فرهنگ چینی است و به همراه دانشگاه مطالعات خارجی پکن و دانشگاه مطالعات بین ‌المللی شانگهای یکی از سه دانشگاه برتر زبان‌شناسی در چین محسوب می ‌شوند.

این دانشگاه دارای چهار پردیس، ۲۵ واحد آموزشی و یک کالج مستقل (مدرسه بازرگانی چین جنوبی) است که ۶۸ رشته کارشناسی را ارائه می دهد. ۲۱۶۶ کارمند، ۱۳۸۰ استاد تمام وقت. ۲۰۴۲۱ دانشجوی تمام وقت در مقطع کارشناسی، ۵۳۲۳ دانشجوی دکتری و کارشناسی ارشد و ۸۵۰ دانشجوی خارجی است.


انتهای پیام/
منبع: ایسنا
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل