گذر خرید تضمینی گندم از مرز ۵.۶ میلیون تن

اقتصاد

70708
گذر خرید تضمینی گندم از مرز ۵.۶ میلیون تن

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون، پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تن گندم به ارزش ۹۸ هزار میلیارد تومان از گندمکاران خریداری شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایران آنلاین، سهراب سهرابی امروز شنبه درباره وضعیت خرید تضمینی گندم در کشور افزود: اکنون میزان خرید نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۴۵۰ هزار تن افزایش دارد.

به گفته وی، براساس آمارهای سال گذشته، طی مدت مشابه پنج میلیون و ۱۲۵ هزار تن گندم خریداری شده بود.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی، ارزش این میزان گندم خریداری شده را ۹۸ همت عنوان کرد و اظهار داشت: تاکنون نزدیک به ۴۱.۲ هزار میلیارد تومان معادل حدود ۵۰ درصد از مطالبات گندمکاران پرداخت شده است.

وی تصریح‌کرد: بیشترین میزان خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری به ترتیب مربوط به استان‌های خوزستان با یک میلیون و ۶۱۷ هزار تن، گلستان یک میلیون و ۲۰ هزار تن، فارس ۶۷۵ هزار تن، ایلام ۳۲۴ هزار تن و خراسان رضوی ۲۸۰ هزار تن است.

سهرابی با بیان اینکه خرید گندم از استان های اقلیم سرد تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت، گفت: از این میزان گندم خریداری شده حدود ۱۷۰ هزار تن گندم دوروم و ۲۶۰ هزار تن گندم بذری خریداری شده است.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی به کشاورزان توصیه کرد: گندم خود را به مراکز خرید گندم دولتی بفروشند و از فروش به دلالان خودداری کنند. همچنین کاه و کلش مزارع را آتش نزنند.

وی افزود: برآوردها حاکی است امسال ۱۴.۵ تا ۱۵.۵ میلیون تن گندم تا پایان شهریور ماه از مزارع آبی و دیم برداشت شود و با توجه به این میزان تولید، نیازی به واردات گندم نخواهیم داشت.

سهرابی خاطرنشان‌کرد: طبق مصوبه شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست های حمایتی، هر کیلوگرم گندم معمولی نان ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و گندم دوروم ۱۸ هزار تومان از کشاورزان خریداری می شود.


انتهای پیام/
منبع: ایرنا
دیدگاه ها
آخرین اخبار اقتصاد