مولد سازی املاک شهرداری باهدف توسعه شهری ضروری است

استان‌ها

70714
مولد سازی املاک شهرداری باهدف توسعه شهری ضروری است

ششمین جلسه کمیته درآمدشهرداری شهریاربا محوریت املاک،سرمایه گذاری ومولدسازی دارایی های شهرداری برگزار شد.

به گزارش گروه استان های ایران آنلاین، علی بابایی معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری در این جلسه با اشاره به ضرورت تحقق بودجه سالجاری گفت : املاک و اراضی شهرداری جزو دارایی ها وسرمایه شهری است که لازم است  بدون خام فروشی و با ایجاد ارزش افزوده در جهت درآمدزایی ،توسعه شهری ، تامین سرانه ها و احداث پروژه ها زیربنایی هزینه گردد.

راه اندازی بانک اطلاعات املاک شهرداری و مولدسازی دارایی های شهری می تواند بستر مناسبی برای درامدزایی وتوسعه شهری فراهم کند که شهرداری در حال جمع اوری و احصا  این اطلاعات است  که این مهم مدت ها در شهرداری شهریار بنا به دلایلی مقفول مانده بود که امیدوارم با همکاری و تعامل درون سازمانی بتوانیم در این راستا گام بلند و اثرگذاری را برداریم و منشا اثر نیک باشیم.

وی افزود: املاک از جمله دارایی های شهرداری است که  دست یابی به منابع درامدی پایدارشهری وتحقق بودجه سالانه را تسهیل کرده و موجب توسعه همه جانبه شهری، سرمایه گذاری ورضایتمندی شهروندان می شود.

وی پروژه آریو و میدان میوه وتره باررااز جمله پروژه های مشارکتی وسرمایه گذاری شهرداری دانست که می توان به عنوان منابع درآمدی پایدار و مستمر مورد اشاره قرارداد. بابایی شناسنامه دار و سنددار کردن املاک شهرداری ،تعیین وضعیت برخی اراضی شهری و ایجادارزش افزوده برای املاک شهری را ازجمله اقدامات ضروری واحدهای املاک ،سرمایه گذاری، حقوقی و درآمدشهرداری دانست و برمشارکت و همکاری مردم در تحقق اهداف شهری تاکید کرد.

وی در پایان افزود: لزوم ایجاد درامد های پایدار در شهرداری برنامه ریزی بلند مدت در مدیریت درامد است که با تلاش این مدیریت برنامه ریزی هایی در این راستا صورت گرفته و در حال تدوین و  اجراست و در سالهای آینده نیز اثرات مثبت ان در توسعه شهری نمود پیدا خواهدکرد و بزودی اقدامات صورت گرفته و نتایج ان به اطلاع شهروندان  خواهد رسید.
 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار استان‌ها